خبرگزاری کار ایران

اقدامات مصر برای کاهش 72 درصدی نرخ زایمان سزارین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۶۵

از هر 10 نوزادی که در سال 2021 در مصر به دنیا آمده بیش از 7 نوزاد با سزارین به دنیا آمده‌اند.

وزارت بهداشت مصر در حال انجام اقداماتی برای کاهش نرخ بالای زایمان سزارین در این کشور است تا از سلامت مادران و نوزادان محافظت کند و در عین حال بار مالی دولت را کاهش دهد.

بر اساس داده‌های آژانس آمار این کشور که ماه گذشته منتشر شد، سزارین،  72 درصد از تولدها را در سال 2021 در مصر تشکیل می‌دهد.

این بیش از سه برابر میانگین جهانی حدود 20 درصد و جزو بالاترین نرخ سزارین در جهان است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید مصر یکی از تنها پنج کشوری است که تعداد سزارین‌ها از زایمان طبیعی بیشتر است - بقیه کشورهای جمهوری دومینیکن، برزیل، قبرس و ترکیه.

اوایل این ماه، وزیر بهداشت و جمعیت، خالد عبدالغفار دستور اقدامات جدیدی را برای کاهش میزان سزارین «غیر موجه» صادر کرد. او گفت که اکثریت قریب به اتفاق نیازی به این روش ندارند.

این اقدامات شامل ارائه مشوق های مالی به مادرانی است که زایمان طبیعی را انتخاب می کنند. آموزش شهروندان در مورد خطرات و اثرات دراز مدت سزارین. آموزش پرستاران و ماماها برای حمایت از پزشکان؛ و وضع قوانینی برای حمایت از پزشکان در صورت بروز عوارض جزئی در حین انجام زایمان طبیعی.

بررسی های ملی نشان داد که میزان سزارین در مصر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، از کمتر از 5 درصد در سال 1992 به حدود 10 درصد در سال 2000 و 52 درصد در سال 2014.

نرخ سزارین در سراسر جهان نیز افزایش یافته است، اما با سرعت بسیار کمتری - از 7 درصد در سال 1990 به 21 درصد در سال گذشته. یک مطالعه WHO نشان داد که این تعداد همچنان در حال افزایش است و تقریباً یک سوم از همه زایمان‌ها احتمالاً تا سال 2030 با سزارین انجام می‌شود.

یک گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی شورای جمعیت گفت که تخمین زده می شود که استفاده بیش از حد از سزارین بیش از 900 میلیون پوند (46 میلیون دلار) برای سیستم بهداشت و درمان مصر در سال 2014 هزینه داشته باشد. هزینه زمان پرسنل، داروها، لوازم و تجهیزات مرتبط با زایمان طبیعی به طور متوسط ​​664 پوند است، در حالی که هزینه زایمان سزارین به طور متوسط ​​1076 پوند است.بیسمین جادون، مشاور زنان و زایمان و متخصص زنان مستقر در بریتانیا، تحقیقی در مورد اینکه چرا نرخ سزارین در مصر بالاست، انجام داده است. عکس: دکتر بسمین جادون [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

چرا میزان سزارین مصر اینقدر بالاست؟

در حالی که مصر، ایران و لبنان به ترتیب 52 درصد، 48 درصد و 46 درصد نرخ سزارین بسیار بالایی داشتند، سومالی و افغانستان نرخ بسیار پایین کمتر از 5 درصد داشتند.

عوامل موثر در نوع زایمان، شامل سن زن، تحصیلات او، تعداد فرزندان او، زندگی در یک محیط شهری یا روستایی و باورهای فرهنگی بود.

دکتر جادون می گوید، زنان بالای 35 سال با وضعیت تحصیلات عالی بیشتر احتمال دارد برای زایمان سزارین و اغلب به درخواست خودشان مراجعه کنند.

در مصر، زنان با تحصیلات متوسطه نرخ سزارین 58 درصد داشتند، در حالی که زنان بدون تحصیلات 37 درصد نرخ سزارین داشتند. 60 درصد از تولدهای شهری به روش سزارین بوده است، در حالی که این میزان در مناطق روستایی 48 درصد است.

به طور کلی، مادرانی که بیش از سه فرزند داشتند، احتمالاً چندین بار سزارین می‌شدند. با این حال، در مصر، زنان دارای دو فرزند یا کمتر دو برابر بیشتر از زنانی که تعداد فرزندان بیشتری دارند، سزارین می‌شوند.

هنجارها و ارزش های فرهنگی نیز نقش دارند. دکتر جادون می‌گوید یکی از دلایلی که زنان در بسیاری از کشورهای آفریقایی تمایلی به انجام سزارین ندارند این است که جامعه عمل جراحی را "یک نوع کشتار" می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز