خبرگزاری کار ایران

این جنس لباس ها را هرگز با نرم کننده نشورید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۷۶۷

احتمالا برایتان پیش آمده که لباستان را در ماشین لباسشویی بیاندازید و خراب شود یا رنگ بدهد، برای اینکه این موضوع تکرار نشود باید شوینده مناسب لباس را بشناسید.

به گزارش ایلنا، فرض کنید لباسی را که خیلی دوست داشتید، داخل ماشین لباسشویی انداخته اید؛ اما متوجه می‌ شوید که لباس تان رنگ داده، لکی روی آن ایجاد شده و اشتباهاتی از این قبیل.

یکی از اشتباهات کم‌تر شناخته شده در لباسشویی؛ استفاده از نرم‌کننده روی پارچه هایی است که قادر به تحمل این مواد نیستند و به مرور زمان باعثِ تخریب لباس خواهند شد. در این قسمت این پارچه ها را معرفی خواهیم کرد.

ابریشم

ابریشم یک جنس ظریف است که نیاز به تکنیک های خاصی برای شستشو دارد و جزء آن پارچه هایی است که نباید برایش از نرم‌کننده استفاده کنید؛ چرا که نرم‌کننده روی پارچه ابریشم می ماند، کثیفی ها و آلودگی ها را داخل خودش نگه می دارد و باعث می شود که به مرور زمان خاصیتش را از دست بدهد.

این جنس لباس ها را هرگز با نرم کننده نشورید

پارچه مقاوم در برابر شعله و آتش

این روزها خیلی از پارچه ها در برابر آتش کاملاً مقاوم هستند و باعث می‌ شوند زمانی که شما در معرض آتش‌سوزی قرار می گیرید، لباستان ذوب نشود و به پوستتان آسیب وارد نگردد؛ اما باید یاد بگیرید که این لباس ها را درست بشویید.

هرگز برای این جنس از لباس ها نباید از نرم‌کننده استفاده کنید، زیرا مواد شیمیایی موجود در نرم‌کننده می تواند مواد شیمیایی مقاوم در برابر شعله لباس را تجزیه کند و خاصیتش را از بین ببرد.

لباس ضد آب

بسیاری از افراد از کت، ژاکت یا پافر های ضدآب استفاده می کنند و برای شستشو؛ ان ها را با نرم‌کننده درون ماشین لباسشویی می اندازند و بعد از مدتی متوجه می شوند که پارچه لباس ها؛ خاصیت خود را از دست داده اند و علت هم؛ استفاده از نرم‌کننده می باشد که خاصیت آب گریزی پارچه را به مرور زمان کم کرده است.

لباس میکروفایبر

میکروفایبر یکی از پارچه های پرطرفدار است که داخل حوله های حمام هم از آن ها استفاده می شود؛ چرا که رطوبت را به آسانی به خود جذب می کند؛ اما اگر برای شستن آن از نرم‌کننده استفاده کنید؛ این قابلیت کاهش می یابد؛ زیرا نرم‌کننده به الیاف می چسبد و آن ها را به روشی غیر سازنده تغییر می دهد.

این جنس لباس ها را هرگز با نرم کننده نشورید

سوئیت ها یا بافتنی ها

موادی مانند پشم، موهر یا ترمه جزء پارچه هایی هستند که با نرم‌کننده لباس سازگاری ندارند که معمولا در اکثر سوئیت ها یا بافتنی ها از آن ها استفاده می شود و بهتر است که برای این لباس ها نرم‌کننده استفاده نکنید و آن ها را با دست بشویید؛ چرا که نرم‌کننده ها می توانند حالت کرکی ژاکت را از بین ببرند و باعث از دست دادن بافت و گرمای آن شوند. این جنس از لباس ها را با صابون هایی که به طور خاص برای بافتنی ساخته شده اند، بشویید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز