خبرگزاری کار ایران

چرا لباس‌ها پس از شستشو بوی بدی می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۲۱۷

در طول تابستان، بوی بد در لباس‌های شما حتی پس از شستن بیشتر می‌شود. کارشناسان برای رفع آن راهکار‌هایی را ارائه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، در صورت امکان سعی کنید در وهله نخست علت بوی بد لباس‌های تان را شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است لباس‌های تان بوی بدی بدهند، زیرا هنگام پوشیدن آن عرق کرده‌اید و پیش از شستن، لباس‌ها خشک شده اند. این امر منجر به وضعیتی می‌شود که بوی بد درون لباس‌ها حبس می‌شود.

در طول تابستان، بوی بد در لباس‌های شما حتی پس از شستن بیشتر می‌شود. کارشناسان برای رفع آن راهکار‌هایی را ارائه می‌دهند.

دلیلی وجود دارد که لباس‌های شما بوی بدی می‌دهند به خصوص در تابستان و ما لزوما در مورد بوی عرق صحبت نمی‌کنیم که دئودورانت همیشه نمی‌تواند از آن جلوگیری کند.

هوای گرم و مرطوب تابستان شرایط مناسبی را برای کهنه شدن لباس‌ها ایجاد می‌کند. می‌دانید وقتی لباس‌های شسته شده را از ماشین لباسشویی بیرون می‌آورید بوی بدی می‌دهند؟

خب، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید. به گفته کارشناسان لباسشویی Life Hacker در طول تابستان بوی بد در لباس‌های شما حتی پس از شستن بیش‌تر می‌شود. لباس‌ها اغلب پس از خشک شدن نادرست یا ماندن طولانی مدت در ماشین لباسشویی یا به عبارت دیگر زمانی که مرطوب مانده اند بو می‌دهند.

در صورت امکان سعی کنید در وهله نخست علت بوی بد لباس‌های تان را شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است لباس‌های تان بوی بدی بدهند، زیرا هنگام پوشیدن آن عرق کرده‌اید و پیش از شستن، لباس‌ها خشک شده اند. این امر منجر به وضعیتی می‌شود که بوی بد درون لباس‌ها حبس می‌شود.

هم چنین، ممکن است آویزان کردن لباس‌ها در بیرون برای خشک شدن در طول روز یا قرار دادن لباس‌ها در کمد هنگامی که هنوز اندکی مرطوب هستند باعث رشد کپک شود. تهویه ضعیف در کمد تان، ماشین لباسشویی کثیف یا محیط داخلی بسیار مرطوب نیز می‌تواند عامل ایجاد بوی بد باشد.

پارچه‌های مصنوعی نیز به مرور زمان بو‌ها را حفظ می‌کنند. نیازی نیست کل سبک زندگی خود را تغییر دهید یا از پوشیدن پارچه‌های مصنوعی خودداری کنید.

دفعه بعد که قصد شستشوی لباس را دارید از این ترفند استفاده کنید. زمانی که صحبت از ماشین لباسشویی می‌شود کارشناسان توصیه می‌کنند در طول چرخه آبکشی به جای نرم کننده سرکه سفید اضافه کنید.

کارشناسان می‌گویند:"به سادگی یک تا نیم فنجان فنجان سرکه سفید و بدون مواد شوینده اضافه کنید". هم چنین، شما می‌توانید پیش از شستشو تا نصف فنجان جوش شیرین در ماشین لباسشویی خود بپاشید و در طول چرخه آبکشی سرکه اضافه کنید.

استفاده از بوراکس نیز می‌تواند یک راه باشد. بوراکس یک ماده سفید پودری است با فرمول شیمیایی Na۲B۴O۷ که به نام‌های سدیم تترا بورات یا دی سدیم تترابورات نیز نامیده می‌شود.

کارشناسان می‌گویند:" پارچه‌های کهنه را با خیساندن آن در حمام آب گرم و نصف فنجان بوراکس به مدت یک ساعت پیش از آماده سازی لباس برای چرخه شستشوی معمولی قرار دهید". البته پس از آن مطمئن شوید که لباس‌های تان کاملا خشک شده اند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای خشک شدن لباس‌های تان آن را بیرون از خانه آویزان کنید تا خشک شوند. کارشناسان اشاره می‌کنند که اشعه ماوراء بنفش خورشید دارای خواص ضدعفونی کننده است که می‌توانند کپک لباس را از بین ببرد. البته این گزینه در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است کاربرد کم تری دارد.

منبع: فرارو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز