خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد قنادها برای بهتر شدن طعم و حجم کیک خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۳۴

اکثر ما به پخت کیک و شیرینی علاقمند هستند اما برای پخت کیکی با حجم و طعم عالی در منزل نکات بسیار مهم و موثر وجود دارد که ممکن است به آن ها بی توجه باشید.

به گزارش ایلنا، پخت کیک معمولا یکی از لذت بخش ترین کارهاست و بسیاری از افراد دوست دارند در خانه یک کیک خانگی بی نظیر طبخ کنند. پخت کیک گرچه آسان به نظر می رسد اما دارای پیچیدگی های خاص خود است و باید بدانید از مواد کیک باید چگونه استفاده کنید و آن ها را باهم ترکیب کنید تا کیکی با کیفیت را بپزید. در این بخش شما را با عوامل اثر گذار بر کیفیت و حجم کیک آشنا می کنیم.

دمای فر:

زمانی که قالب را داخل فر قرار می دهید، دمای فر باید همان دمایی باشد که در دستور گفته شده است. اگر دمای فر بیش از حد بالا باشد، روی کیک پخته و در حالی که وسط کیک نمی پزد. همچنین در دمای بالا بکینگ پودر بیش از حد فعال شده و کیک پف اضافی می گیرد و همین امر سبب می شود بعد از خارج کردن کیک از فر پف آن سریع فرو برود.

پیشنهاد قنادها برای بهتر شدن طعم و حجم کیک خانگی

زمان پخت:

برای بهتر شدن کیفیت و حجم کیک به زمان پخت کیک توجه نمایید، اگر زمان پخت کیک کم باشد، سطح روی کیک چسبنده شده زیرا زمان کافی برای بخار شدن رطوبت اضافی مایه کیک را نداشته و این باعث می شود کیک به قالب چسبیده و جدا نشود.

تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ را صحیح هم بزنید و درست به کیک بیافزایید. هنگام هم زدن سفیده تخم مرغ دقت کنید هیچ گونه زرده تخم مرغ با آن مخلوط نشود زیرا در این صورت کیک پف نمی کند. برای مخلوط نمودن سفیده تخم مرغ و مایه کیک باید ابتدا یک سوم سفیده را با قاشق به مایه افزوده و مخلوط نمایید و سپس مابقی را اضافه کنید.

پیشنهاد قنادها برای بهتر شدن طعم و حجم کیک خانگی

خنک کردن کیک:

قبل از خارج کردن کیک از قالب، حتما اجازه دهید کیک سرد شود و کیک را داغ از قالب خارج نکنید. خنک کردن هم به این صورت است که ابتدا قالب را به صورت برعکس روی توری قرار دهید تا به واسطه نیروی جاذبه زمین پف کیک به سمت پایین کشیده شده و نخوابد و بعد از خنک شدن کیک را به راحتی از قالب جدا کنید.

دیگر علت های پف نکردن کیک

  1. خراب و کهنه بودن بیکینگ پودر

  2. کامل نزدن سفیده تخم مرغ

  3. هم نزدن سفیده تخم مرغ در یک جهت

  4. زیادهم زدن سفیده تخم مرغ در هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد خمیر کیک

  5. هم نزدن مواد کیک در یک جهت

  6. الک نکردن آرد

  7. نرسیدن مواد کیک مانند کره و شیر و تخم مرغ به دمای محیط

  8. باز کردن زیاد درب فر

  9. داغ نبودن فر حداقل 15 دقیقه قبل از قرار دادن کیک یا شیرینی

منبع: چی شی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز