خبرگزاری کار ایران

۸ روش طلایی برای جلوگیری از کمردرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۳۵

استاد طب فیزیکی و توانبخشی مهم‌ترین راه های پیشگیری از کمردرد را بیان کرد.

به گزارش ایلنا، سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که «چه کار کنیم دچار کمردرد نشویم؟»، بیان داشت: برخی انواع کمردردها غیر قابل پیش‌بینی است؛ مانند بیماری‌های عفونی، بسیاری از سرطان‌ها و ... که این‌ها خیلی قابل پیش‌بینی نیستند.

وی ادامه داد: اما به طور کلی اگر بخواهیم کمردردها را به صورت مکانیکال و غیر اختصاصی یا کمردردهایی که ناشی از دیسک است را در نظر بگیریم، مهم‌ترین عامل در پیشگیری از ابتلا به کمردرد روش صحیح انجام فعالیت‌های روزمره و روش صحیح نشستن، خوابیدن، بلند کردن اجسام سنگین، رانندگی، و ایستادن  است.

این استاد طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه اگر این موارد را رعایت کنیم از بروز دیسک گردن، ‌کمر و درد کمر جلوگیری می‌کنیم، افزود: مطلب دیگر این است که انجام روش‌های تغذیه‌ای صحیح، جلوگیری از اضافه وزن، و ورزش پیوسته بسیار مهم است.

رایگانی متذکر شد: به طوری که توصیه ما این است همه افراد حداقل ۴ روز در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنند که ساده‌ترین آن پیاده‌روی با لباس، ‌کفش مناسب و در محیط مناسب است.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز