خبرگزاری کار ایران

دلایل پلک زدن بیش از اندازه در کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۶۲

پدر و مادرها معمولا نمی دانند که آیا باید نگران پلک زدن بیش از اندازه فرزندشان باشند یا نه؟ هر چند این نشانه اغلب نگران کننده نیست، چنانچه کودک شما زیاد پلک می زند یا نشانه های دیگری دارد باید به پزشک متخصص اطفال یا چشم پزشک مراجعه کنید.

به گزارش ایلنا، پدر و مادرها معمولا نمی دانند که آیا باید نگران پلک زدن بیش از اندازه فرزندشان باشند یا نه؟ هر چند این نشانه اغلب نگران کننده نیست، چنانچه کودک شما زیاد پلک می زند یا نشانه های دیگری دارد باید به پزشک متخصص اطفال یا چشم پزشک مراجعه کنید.

وجود مشکل در قرنیه

یکی از رایج ترین علت هایی که باعث پلک زدن بیش از اندازه فرزند شما می شود مشکل در قرنیه می باشد. مشکلات قرنیه شامل خشکی چشم، مژه های داخلی، وجود جسم خارجی در چشم، ساییدگی قرنیه و آلرژی چشم می باشد.

تیک های عادتی

یک سری از تیک های عصبی هستند که چنانچه نتوانید جلوی آن ها را بگیرید به صورت عادت در آمده و باعث به وجود آمدن مشکلات فیزیکی خواهد شد و فرزند شما بیش از اندازه پلک خواهد زد. این تیک ها اعلب به علت خستگی بیش از اندازه، اضطراب و استرس به وجود می آید و بدون آسیب می باشند و بیشتر آن ها پس از این که مدتی را استراحت کنند خوب می شود و از بین می رود اما چنانچه این تیک ها پس از مدتی استراحت هم برطرف نشد بهتر است نزد پزشک مراجعه کنید.

دلایل پلک زدن بیش از اندازه در کودکان

پلک زدن بیش از حد در کودکان

بیماری های عصبی

چنانچه کودک شما به جز این که دارای تیک های بینایی می باشد تیک های دیگری هم داشته باشد پزشک شما را نزد یک متخصص مغز و اعصاب می فرستد چون این مشکلات می تواند نشان دهنده سندروم های عصبی باشد.

خطاهای انکسار اصلاح نشده

این مشکل احتیاج به عینک یا اگر از قبل عینک دارند، تجویز عینک به روز شده برای اصلاح نزدیک بینی (نزدیک بینی)، دوربینی (هایپروپی) یا آستیگماتیسم می باشد.

انحراف چشم (استرابیسموس)

استرابیسم هنگامی است که چشم ها به درستی با هم همانگ نباشند و به جهات گوناگون اشاره کنند.

دلایل پلک زدن بیش از اندازه در کودکان

علل و درمان پرش و پلک زدن زیاد چشم کودکان

حساسیت به نور شدید

وجود اختلالاتی در چشم که باعث حساسیت چشم به نور شوند تحریک عصب بینایی و پلک زدن مکرر را به همراه دارد. اختلالاتی مانند Aniridia ، cone dystrophy و Blond Fundus از این قبیل هستند.

مژه های داخلی

یکی از علل پلک زدن زیاد کودکان می تواند مژه های داخلی باشد. درمان این مشکل خیلی ساده است و شما می توانید با برداشتن مژه و یا جسم خارجی از چشم از پلک زدن بیش از اندازه کودک جلوگیری کنید.

دلایل پلک زدن بیش از اندازه در کودکان

پلک زدن کودکان و علت آن

چطور پلک زدن بیش از حد درمان می شود؟

درمان به دلیل به وجود آورنده آن بستگی دارد امکان دارد :

- مژه داخلی / جسم خارجی. مژه یا ماده تحریک کننده از چشم برداشته می شود.

- آلرژی ، ملتحمه یا خشکی چشم. پزشک شما قطره های بدون احتیاج به نسخه یا دیگر شیوه های درمانی را توصیه می کند.

- سایش قرنیه امکان دارد کودک شما احتیاج به گذاشتن چشم بند داشته باشد. این کار سبب کاهش چشمک می شود و به بهبودی خراش کمک می کند. از قطرات / پمادهای مرطوب کننده یا آنتی بیوتیکی چشم هم امکان دارد استفاده شود.

- خطای انکسار وقتی که چشمک زدن بیش از اندازه به علت خطای انکسار مثل نزدیک بینی (نزدیک بینی) به وجود آید ، عینک تجویز می شود.

- انحراف چشم. بعضی اوقات عینک به تنهایی می تواند چشم کودک را صاف کند. کودکان دیگر برای تراز کردن چشم احتیاج به تمرینات چشم یا جراحی دارند.

- تیک عادتی. چشمک زدن بیش از حد این مورد اغلب احتیاجی به درمان ندارد. تیک ها امکان دارد ماه ها طول بکشد تا برطرف شوند. با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید تا محرک تیک ها معلوم شود. در مواردی استرس یا به عنوان یک عارضه جانبی از داروهای ADHD تیک ها امکان دارد بدتر شوند.

- چنانچه کودک شما دارای تیک های دیگری (مثل تیک های صوتی ، که شامل سرفه یا پاکسازی گلو است) ، پزشک شما امکان دارد شما را به یک متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. این می تواند علامت سندرم Tourette باشد.

- چنانچه علتی پیدا نشود و نشانه های دیگری وجود نداشته باشد ، تحت نظرداشتن اغلب همان چیزی است که لازم است. چنانچه نشانه های تازه ای دیدید ، برای معاینه پیگیری ، به چشم پزشک خود مراجعه کنید.

منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز