خبرگزاری کار ایران

8 ترفند مهم برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۳۳

در صورت رعایت برخی نکات و نگهداری منظم از یخچال خود می‌توانید طول عمر دستگاه را افزایش دهید و از سوی دیگر، مانع از افرایش قبض برق خانه شوید.

دانستن اینکه یخچالی که خریده‌اید در حال خراب شدن است می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و استرس‌زا باشد. بدون شک، دیدن غذای گرم، خوراکی‌های فاسد و چکه کردن آب برای هر فرد خانه‌داری دشوار است. در این شرایط، لازم است با تعمیرکار تماس بگیرید تا با خرج کردن پول نقدی که به‌سختی دست آورده‌اید یخچال را تعمیر کند. این در حالی است که در بسیاری از مواقع می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد. در صورت رعایت برخی نکات و نگهداری منظم از یخچال خود می‌توانید طول عمر دستگاه را افزایش دهید و از سوی دیگر، مانع از افرایش قبض برق خانه شوید. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله چند مورد از بهترین ترفندها در این زمینه را برای شما مطرح کنیم.

1. یخچال را در مکانی مناسب قرار دهید

بسیاری از ما به‌خوبی به محل قرار گرفتن یخچال توجه نمی‌کنیم. اگرچه ممکن است برخی آشپزخانه‌ها فضایی را برای قرار گرفتن یخچال در نظر گرفته باشند اما این بدین معنی نیست که آن فضا حتما برای قرار گرفتن یخچال، فضای مناسبی است. همچنین، اگر هنوز برای خرید بهترین مدل یخچال فریزر تصمیم نگرفته‌اید، در ابتدا به فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید توجه کنید.

بنابراین، توصیه می‌شود یخچال را دور از اجاق‌گاز، دور از نور مستقیم خورشید و دور از دریچه‌های حرارتی قرار دهید زیرا گرما می‌تواند به یخچال آسیب برساند. علاوه بر این، برای اینکه یخچال به‌درستی کار کند آن را کمی دور از دیوار قرار دهید تا در آن قسمت هوا به گردش درآید و گرمایی که یخچال ایجاد می‌کند پخش شود.

2. کویل‌ها را جاروبرقی بکشید

8 ترفند مهم برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر

تمیز کردن کویل یخچال

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش طول عمر یخچال، توجه به کویل‌های دستگاه است. یکی از دلایلی که یخچال به‌درستی خنک نمی‌شود این است که کویل‌ها با خاک و ذرات پوشیده شده‌اند و اجازه نمی‌دهند گرما آزاد شود. بنابراین، برای اینکه کویل‌ها به‌درستی کار کنند و گرما آزاد شود، مهم است که گرد و خاک کویل‌ها را با جاروبرقی پاک کنید. اگر این کار را دو بار در سال انجام دهید می‌توانید طول عمر مفید یخچال و فریزر خود را افزایش دهید. کویل‌ها در زیر یا پشت یخچال قرار دارند و مهم است قبل از شروع تمیز کردن آن‌ها، دستگاه را از برق بکشید.

3. واشر درب یخچال را تمیز کنید

بیشتر مردم توجهی به واشر پلاستیکی درب یخچال نمی‌کنند. این در حالی است که خراب بودن این واشر می‌تواند باعث بیش‌ازحد کار کردن موتور یخچال شود. ذرات آلودگی و کثیفی به مرور زمان در واشر گیر می‌کنند و درنتیجه درب یخچال به‌درستی بسته نمی‌شود و هوا از داخل نشت پیدا می‌کند. بنابراین، این مسئله باعث می‌شود که یخچال برای جبران دمای ازدست‌رفته بیشتر کار کند. این امر نه‌تنها عمر دستگاه را کاهش می‌دهد بلکه باعث افزایش مصرف انرژی نیز می‌شود.

4. یخچال و فریزر را به درستی پر کنید

پر کردن بیش‌ازحد یخچال می‌تواند مانع از گردش موثر هوا در دستگاه شود. از سوی دیگر، خالی ماندن آن باعث می‌شود حفظ دمای ثابت دستگاه دشوار شود. از سوی دیگر، سعی کنید میان اقلام موجود در یخچال یا فریزر کمی فاصله قرار دهید. همچنین، همه چیز را بر روی قرار هم ندهید تا هوا به‌خوبی در یخچال گردش داشته باشد.

5. یخچال را تمیز نگه دارید

برای اینکه مانع از ایجاد باکتری‌ها و بوی بد در یخچال شوید مهم است که به‌طور مرتبط آن را تمیز کنید. حفظ تمیزی دستگاه قطعا می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد. در ابتدا مطمئن شوید که یخچال بدون لک است. حداقل ماهی یک بار، فضای داخلی یخچال را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا ذرات درون دستگاه تجمع پیدا نکنند. همچنین، اگر یخچال بوی بد گرفته است، کافی است یک کاسه کوچک محلول سرکه و آبلیمو را برای یک روز داخل یک یخچال در حال کار قرار دهید. این محلول بوی بد دستگاه را جذب می‌کند.

6. در صورت نیاز یخ‌زدایی انجام دهید

8 ترفند مهم برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر

یخ زدایی یخچال برای افزایش طول عمر یخچال

اگرچه بیشتر یخچال و فریزرهای امروزی دچار یخ‌زدگی نمی‌شوند اما هنوز هم مهم است که با استفاده از روش‌های یخ‌زدایی، مانع از هرگونه تجمع یخبندان در دستگاه شوید. یخ‌زدگی موجب می‌شود موتور یخچال سخت‌تر کار کند و درنتیجه، عمر دستگاه کاهش پیدا کند. برای انجام یخ‌زدایی اجازه دهید قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال یا فریزر اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شوند و هرگز مواد غذایی را بدون درپوش نگهداری نکنید.

7. از باز کردن غیرضروری درب یخچال خودداری کنید

 باز و بسته کردن مکرر درب یخچال می‌تواند یخچال را به‌شدت تحت فشار قرار دهد. علاوه بر این، سعی کنید از غذا خوردن جلوی درب یخچال، در حالی که درب آن باز است، اجتناب کنید.

8. یک بررسی سالیانه انجام دهید

با استفاده از بررسی سالیانه می‌توانید مشکلات یخچال را در زمانی که هنوز قابل‌تعمیر هستند شناسایی کنید. بنابراین، هر سال هرگونه صدای غیرعادی مانند جیغ یا ساییدگی را بررسی کنید. این علائم می‌توانند نشان‌دهنده مشکلات موتور، کمپرسور یا فن یخچال باشند.

همچنین، دمای یخچال و فریزر را با استفاده از دماسنج کنترل کنید. این کار را برای چند روز ادامه دهید تا متوجه شوید که آیا دمای یخچال ثابت می‌ماند یا خیر و همچنین، با تنظیمات ترموستات مطابقت دارد یا نه. لبه‌های درب یخچال را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا به‌درستی آب‌بندی شده‌اند یا خیر. ممکن است لازم باشد واشر درب یخچال را تعویض کنید.

درنهایت، بهترین راه برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر، فعال بودن است. رعایت نکاتی که در این مقاله مطرح شد قطعا به شما کمک می‌کند طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید و از تعویض زودرس آن خلاص شوید. این‌ها راه‌های ساده‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند تا جایی که می‌توانید هزینه‌های نگهداری از لوازم خانگی را کاهش دهید. بنابراین، آن‌ها را به یاد داشته باشید و به انجام آن‌ها پایبند بمانید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز