خبرگزاری کار ایران

حدود 10 درصد از ماهی‌های مدیترانه‌ای تا سال 2050 منقرض می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۹۶

بر اساس گزارش سازمان ملل، ترکیه یکی از کشورهای اروپایی خواهد بود که بیش از همه تحت تأثیر گرمایش جهانی قرار خواهد گرفت زیرا حدود 10 درصد از گونه های ماهی در دریای مدیترانه تا سال 2050 منقرض خواهند شد.

بر اساس آخرین گزارش هیئت بین‌دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی، ترکیه "مضرات گرمایش جهانی را در خاک خود و دریاهای اطراف این کشور احساس خواهد کرد."

تعداد افرادی که سالانه به دلیل افزایش دما در اروپا جان خود را از دست می دهند حدود 2700 نفر است. در این گزارش آمده است: «تخمین می‌شود که تا سال 2050 به 30000 نفر افزایش یابد». بیشتر موارد در حوزه دریای مدیترانه که ترکیه را نیز در بر می گیرد، مشاهده خواهد شد.

این گزارش با تاکید بر اینکه حدود 10 درصد از گونه های ماهی در دریای مدیترانه تا سال 2050 ناپدید خواهد شد، به سال 2060 نیز اشاره کرد و نوشت: حدود 20 درصد از گونه های دریایی با ارزش اقتصادی بالا در شرق مدیترانه و بیشتر گونه های ماهی در دریای سیاه چهار دهه بعد منقرض خواهند شد.

این خطر وجود دارد که حدود 54 درصد از جمعیت ساکن در کشورهای مدیترانه ای شاهد کمبود آب باشند.

این گزارش با هشداری به پرجمعیت ترین شهر ترکیه می‌افزاید: «استانبول به دلیل خشکسالی زیان اقتصادی خواهد داشت».

منبع: دیلی نیوز

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز