خبرگزاری کار ایران

ادویه مخصوص برای خوشمزه تر شدن سوپ

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۰۸۹

سوپ یکی از پیش غذاهای پرطرفدار در تمامی دنیا است و طرز تهیه بسیار آسانی دارد، اما طعم خوب آن وابسته به ادویه هایی است که هنگام طبخ استفاده می کنید.

به گزارش ایلنا، سوپ یکی از پیش غذاهایی است که نه تنها در کشور ما بلکه در جهان سرو می شود. سوپ، از مواد غذایی مختلف نظیر آب، سبزیجات، گوشت، روغن، ادویه و دیگر افزودنی‌ها تهیه می‌شود. سوپ‌ها گزینه خوبی برای فصل‌های سرد سال و هنگام سرما خوردگی است، این غذا بسیار آسان بوده و می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه درست کنید. اگر می خواهید طعم سوپ شما خوب و بی نظیر باشد، پیشنهاد می کنیم ادویه هایی که در این بخش آورده ایم را به سوپ مورد نظرتا اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

ترکیبات ادویه انواع سوپ

ادویه ها و چاشنی هایی مانند پاپریکا، پودر سیر، اورگانو، فلفل، پونه کوهی خشک، ریحان خشک، گشنیز آسیاب شده، آویشن خشک، زیره سبز، لیمو خشک و … باعث خوش طعم تر شدن سوپ شما می شوند و به سوپ خواص دارویی و درمانی بالایی می بخشند.

ادویه مخصوص برای خوشمزه تر شدن سوپ

نکته

برخی ادویه های سوپ با هر ذائقه ای سازگار نیست، اگر دوست ندارید ادویه مورد نظر را حذف کنید.

ادویه های لازم برای پخت سوپ جو

ادویه های لازم برای پخت سوپ جو شامل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، ادویه کاری، پودر آویشن و نمک می باشد. ادویه کاری مخلوطی از زردچوبه، دارچین، سیر، هل، زیره و گشنیز می باشد.

ادویه سوپ با پایه مرغ

برخی از سوپ ها بر پایه مرغ بوده، اگر علاقمند به پخت این نوع سوپ ها هستید، با افزودن ادویه هایی مانند پاپریکا، فلفل سیاه و فلفل قرمز، همچنین جعفری و ریحان خشک طعم سوپ مرغ خود را خوشمزه و برجسته‌تر کنید.

ادویه مخصوص برای خوشمزه تر شدن سوپ

ادویه سوپ با پایه سبزیجات

برای سوپ هایی که بر پایه سبزیجات تهیه می شوند، از ادویه هایی مانند نمک، کرفس، پودر جعفری، پودر سیر، مرزنجوش، آویشن، فلفل سیاه، زردچوبه و مریم گلی استفاده نمایید.

روش نگهداری

  • ادویه ها را از معرض نور خورشید دور نگه دارید.

  • در ظرف دربسته و جای خشک و خنک نگهداری نمایید تا رطوبت داخل آن رسوب نکند.

  • ادویه ها تا 6 ماه قابل مصرف است و نگاه داشتن بیشتر از آن باعث ازبین رفتن کیفیتش می شود.

ادویه سوپ را کی به غذا اضافه کنیم؟

بهتر است ادیه را در ظرفی تفت دهید و در اواسط پخت سوپ به آن بیافزایید تا طعم آنها جا بیفتد. اگر ادویه ها را خیلی زود اضافه کنید، طعم آنها ممکن است از بین برود و در صورت دیر افزودن طعم عمیق و غنی آن را دریافت نخواهید کرد.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز