خبرگزاری کار ایران

ترفند گرفتن تلخی کاهو

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۶۰۲

کاهوی فرانسوی علاوه بر ظاهر خوب، خواص بسیاری نیز برای سلامتی دارند. در این مطلب به شیوه نگهداری صحیح کاهوی فرانسوی پرداخته‌ایم. با به کارگیری این شیوه‌ها ماندگاری این سبزی را بیشتر می‌کنید.

به گزارش ایلنا، کاهوی فرانسوی شبیه به کاهوی برگ بلوطی قرمز است زیرا به این نوع کاهو تعلق دارد. هر دوی این سبزیجات از هندوستان آمده‌ و به عنوان قدیمی‌ترین سبزیجات سالادی شناخته می‌شوند. این سبزیجات، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی بسیاری دارند. این سبزیجات، برگ‌های سرخ- قرمز و لطیفی داشته و بافت و رنگ آن‌ها برای هر سالادی مناسب است. این دو کاهو که برگ‌های آن‌ها به شکلی سست در کنار هم قرار گرفته‌اند، علاوه بر ظاهر خوب، خواص بسیاری نیز برای سلامتی دارند. در این مطلب به شیوه نگهداری و شست‌وشوی صحیح کاهوی فرانسوی پرداخته‌ایم. با به کارگیری این شیوه‌ها ماندگاری این سبزی را بیشتر می‌کنید.

مدت و روش نگهداری کاهوی فرانسوی

۱- مدت نگهداری کاهوی فرانسوی در یخچال در ظروف در بسته حدود ۱۰ روز است.

۲- در صورتی که می‌خواهید ماندگاری کاهو فرانسوی بیشتر شود می‌توانید کاهو فرانسوی با ریشه بخرید و ریشه‌اش را در یک لیوان آب یا حوله مرطوب بپیچید و در یک کیسه پلاستیکی سوراخ‌دار به مدت طولانی در کشوی یخچال نگهداری کنید.

۳- کاهوی فرانسوی را نباید کنار میوه‌هایی مثل سیب، موز و گلابی نگهداری کنید، چون گاز طبیعی تولید شده توسط این میوه‌ها باعث پژمردگی سریع‌تر کاهو می‌شوند.

۴- در صورت پلاسیده شدن می‌توانید برگ‌های کاهو را در یک کاسه آب سرد که به آن کمی آبلیمو اضافه کرده‌اید، قرار دهید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا تازگی خود را به دست آورند.

روش صحیح شستن کاهوی فرانسوی

احتمال وجود شن و ماسه در برگ‌های کاهو فرانسوی به دلیل چین‌دار بودن آن وجود دارد. قبل از مصرف به مقداری که می‌خواهید برگ‌ها را از بوته اصلی جدا کنید و یکی یکی در آبکش قرار دهید و یک بار با آب لوله کشی بشویید تا خاک و ماسه از برگ‌ها کاملا جدا شود. در یک ظرف بزرگ ۲ فنجان آب سرد و ۱ فنجان سرکه سفید را ترکیب کنید و برگ‌های کاهو را ۱۰ دقیقه در این محلول بخیسانید و سپس آبکش کنید و آب اضافه‌اش که جدا شد مصرف کنید.

برای اینکه سریع‌تر آب کاهو گرفته شود می‌توانید آنها را بین دو لایه کاغذ حوله‌ای بگذارید تا سریع‌تر خشک شوند. با قیچی بخش‌های قهوه‌ای شده برگ‌ها را جدا کرده و دور بریزید.

می‌توانید تمام کاهو را قبل از گذاشتن در یخچال به همین روش بشویید تا آماده مصرف باشد و بدون اینکه آبشان را بگیرید داخل پارچه قرار دهید و در پلاستیک فریز نگهداری کنید. در این صورت ماندگاری کاهو در یخچال فقط یک هفته خواهد شد.

ترفند گرفتن تلخی کاهو

در صورتی که کاهو تلخ شده می‌توانید ۱۵ دقیقه برگ‌ها را در آب نمک سرد قرار دهید تا تلخی‌شان گرفته شود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز