خبرگزاری کار ایران

نماینده اردبیل:

حذف استثنائاتِ «قانون مدیریت خدمات کشوری» و «نظام هماهنگ پرداخت» نهایی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۸۳۲

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس خبر داد که بر منبای آن «استثنائات» قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت حذف شوند.

به گزارش مهر، صدیف بدری در برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی «با نمایندگان» شبکه سبلان اظهار کرد: ما به دنبال عدالت در پرداخت هستیم تا همه کارکنان دولت اعم از شرکت‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی حقوق یکسانی را دریافت کنند تا بی‌عدالتی در پرداخت حقوق برطرف شود. 

وی تصریح کرد: برای ما قابل قبول نیست که مدیران و کارکنان شرکت‌ها و نهادهای خاص حقوق غیرمتعارف دریافت کنند اما معلمان، کارکنان وزارت کشور و یا صدا و سیما حقوق ناچیز داشته باشند. 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روز یکشنبه این طرح برای حذف استثنائات در قانون مدیریت خدمات کشوری نهایی خواهد شد تا در لایحه بودجه سال آینده نیز شاهد احقاق حقوق کارکنان و کارگران باشیم. 

بدری پیشنهاد افزایش ۱۰ درصد حقوق را در لایحه ۱۴۰۱ غیرقابل قبول خواند و افزود: در شرایطی که تورم بیش از ۵۰ درصد است، دولت نباید انتظار داشته باشد که حقوق کارگران و کارکنان تنها ۱۰ درصد افزایش یابد چرا که این امر مغایر شعارهای مردمی سیزدهم است. 

وی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطالبه به حق این صنف توصیف کرد و ادامه داد: طبق قانون حقوق بازنشستگان باید با کمترین اختلاف حقوق شاغلان پرداخت شود که این امر را شاهد نیستیم. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی در ادارات و سازمان‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: این نیروها با کمترین حقوق وضعیت معیشتی اسفناکی دارند و آموزش و پرورش باید برای تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیرانتفاعی با توجه به کمبود ۲۰ هزار نفری معلم اقدام شایسته‌ای را انجام دهد. 

بدری در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز تصریح کرد: این لایحه در مرحله بررسی در شورای نگهبان است که امیدواریم این لایحه گامی رو به جلو در بهبود وضعیت معیشتی معلمان باشد. 

وی با انتقاد از پیشنهاد دولت در افزایش ۲ سال به عمر بازنشستگی گفت: این پیشنهاد دولت جفا در حق جوانان و اشتغال آن‌هاست و به هیچ وجه در مجلس با استقبال نمایندگان مجلس روبه‌رو نخواهد شد و در کمیسیون تلفیق یا صحن علنی این پیشنهاد رأی نخواهد آورد. 

نماینده مجلس یازدهم افزود: دولت نباید به خاطر سوءمدیریت در صندوق بازنشستگی که از این محل بدهی میلیاردی مربیان و بازیکنان پرداخت می‌شود، ۲ سال به دوران خدمت کارکنان اضافه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز