خبرگزاری کار ایران

محافظت از خشکی پوست در زمستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۷۶۶

از پوستتان در برابر آسیب‌های هوای سرد با انجام این نکته‌های ساده محافظت کنید.

به گزارش ایلنا، زمستان فصل خشکی پوست همراه با عوارض احتمالی، از جمله خارش، پوسته پوسته شدن، ترک خوردن، خونریزی، قرمزی و التهاب و تشدید اگزماست. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد. اول از همه هوا خشک‌تر می‌شود. چراکه هوای سرد باعث می‌شود مولکول‌های آب در هوا به جای این که در اتمسفر باقی بمانند، تبدیل به یخ یا برف شوند. در محیط داخلی هم هوا به دلیل وجود وسایل گرمایشی خشک است. سالمندان هم باید بیشتر مراقب باشند، چرا که از آنجا که نور خورشید کم‌تر می‌شود و چربی‌های طبیعی بدن کاهش می‌یابند، در خطر خشکی بیشتری قرار می‌گیرند. اما کارهایی هست که می‌توانید برای مبارزه با خشکی پوست در زمستان انجام دهید:

برنامه حمامتان را تغییر دهید

برای شروع، برنامه حمامتان را با این فصل هماهنگ کنید. آب داغ ممکن است احساس خوبی ایجاد کند، ولی به طور حتم چربی طبیعی بدنتان را از بین می‌برد. به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید. مدت حمام‌تان را کمتر کنید و مقدار سخاوتمندانه‌تری از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

دکتر باو شرگیلف مشاور پوست و سخنگوی بنیاد پوست بریتانیا می‌گوید: «محصولات روغنی سنگین به خصوص برای مبارزه با از دست دادن رطوبت در زمستان موثرند، اما اگر به دلیل مسدود شدن منافذ پوست یا براق بودن نمی‌توانید آنها را تحمل کنید، ناامید نشوید. حتی مرطوب‌کننده‌های سبک هم تا حدی از پوستتان محافظت می‌کنند.  

از دستتان محافظت کنید

وقتی صحبت از دست می‌شود، شستن کامل با صابون برای جلوگیری از آلودگی‌ها و عفونت‌ها ضروری است. ولی این کار منجر به خشکی پوست می‌شود. پس بعد از این که دستتان را می‌شویید، حتما از کرم دست استفاده کنید. اگر این کار به اندازه کافی موثر نبود، می‌توانید شب‌ها وقت خواب بعد از چرب کردن دستتان دستکش بپوشید تا تمام شب رطوبت و چربی حفظ شود. پوشیدن دستکش در محیط بیرون هم آسیب به پوست را کم‌تر می‌کند.

چندلایه لباس بپوشید

اگر مستعد خارش‌های زمستانی هستید، از پوشیدن مستقیم پارچه‌هایی که ظرفیت ایجاد حساسیت و خارش دارند، مثل پشم یا الیاف مصنوعی خودداری کنید. شرگیل می‌گوید بهترین کار این است که چند لایه نازک لباس بپوشید: لایه‌هایی که نزدیک پوست است، می‌تواند کتان یا کتان – ابریشم باشد. بیشتر افراد حساسیتی به این پارچه‌ها ندارند. چند لایه لباس پوشیدن به شما اجازه می‌دهد در طول روز با کم یا زیاد کردن لباس، دمای بدنتان را با محیط تطبیق دهید، ضمن این که از تعریق بیش از اندازه هم که می‌تواند باعث خارش شود، جلوگیری می‌کند.

منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز