خبرگزاری کار ایران

درخواست وزیر کار برای واگذاری سهام «صندوق بازنشستگی کشوری» در خودروسازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۰۲۲

نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری سهامش در ایران‌خودرو که در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است، بار دیگر موضوع خصوصی‌سازی خودروسازان را داغ کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که دو خودروساز بزرگ کشور مشغول انتشار لیست قیمت‌های جدید خود بودند، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای به احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت پیشنهاد داد تا سهام ایران‌خودرو که در اختیار دولت قرار دارد و همچنین سهم‌های تودلی این شرکت، یک کاسه شده و به صورت بلوکی برای عرضه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار بگیرد تا این سازمان نسبت به واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام کند. اما چرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چنین نامه‌ای را نوشته است؟ 

آن طور که در نامه یاد شده آمده، صندوق بازنشستگی کشوری از طریق دو شرکت زیرمجموعه خود حول‌وحوش ۸ درصد از سهام شرکت ایران‌خودرو را در اختیار دارد. عبدالملکی با این استدلال که این سهام هیچ بازده اقتصادی برای صندوق بازنشستگی نداشته و به نوعی دارایی این صندوق حبس شده است، پیشنهاد داده تا با تجمیع سهام صندوق بازنشستگی، سازمان گسترش و نوسازی (ایدرو) و سهامی که در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو قرار دارد انگیزه برای بخش خصوصی فراهم شود تا پا پیش گذاشته و سهام این خودروساز را به صورت بلوکی خریداری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز