خبرگزاری کار ایران

رفتار درست پس از داد زدن سر کودک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۶۰

اگر شماهم در زمان عصبانیت سر فرزند خود داد زدیدو رفتار بدی از خودتان نشان داده اید و الان پشیمان هستید، میتوانید به چند روش رفتار اشتباهتان را جبران کنید.

به گزارش ایلنا، احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که گاهی اوقات به خاطر کلافگی و عصبانیت زیاد، بدون این که خودتان بخواهید سر فرزندتان داد می زنید و بعدا احساس پشیمانی می کنید. قطعاً گاهی اوقات شما حق دارید اما از آنجایی که می دانید داد زدن کار اشتباهی است و مدام با خودتان درگیر هستید که حالا باید چه کار کنید، در این قسمت به شما توضیح می دهیم که اگر سر فرزند خود داد زدید، بعد از آن باید چه رفتاری داشته باشید.

آرام باشید

اول از همه سعی کنید که خودتان را آرام کنید و شرایط را بهبود ببخشید. به ذهن تان آرامش بدهید و ‌تصمیم عجولانه نگیرید و سعی کنید که همیشه آرامش اولیه را به خودتان هدیه دهید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

رفتار درست پس از داد زدن سر کودک

حال؛ فرزندتان را آرام کنید

بعد از این که خودتان آرام شدید، فرزندتان را آرام کنید. اجازه ندهید که تشویش، اضطراب و یا احساس خشم در فرزندتان وجود داشته باشد. در غیر اینصورت شرایط بدتر می‌ شود. پس سعی کنید که با او ملایم رفتار کنید و مهربانی کنید تا آرام شود.

رابطه تان را ترمیم کنید

اکنون بسیار مهم است که بفهمید چه اتفاقی افتاده و چه مشکلی باعث شده است که سر او داد بزنید. حال باید رابطه را دوباره ترمیم کنید. با او در مورد مشکلات صحبت کنید و اگر اشتباهی کرده، او را ببخشید. برای این که رابطه را ترمیم کنید، اول باید بفهمید که خود و فرزندتان چگونه آرام می شوید. همانطور که بالاتر هم گفتیم اولین مرحله برای بهبود شرایط این است که هر دو آرام باشید. پس برای ترمیم رابطه هم اول باید بفهمید که چگونه می توانید آرامش را به خود و فرزندتان هدیه دهید. سپس ادامه مراحل را انجام دهید.

فرزند را تشویق به حرف زدن کنید

اگر فرزندتان از صحبت کردن طفره می رود، بهتر است که او را تشویق به این کنید که با شما صحبت کند. با انجام این کار او حس بهتری پیدا می‌ کند.

رفتار درست پس از داد زدن سر کودک

محبت خود را به او ابراز کنید

قطعاً برای ترمیم رابطه باید به او محبت کنید. محبت یک ابزار بسیار قدرتمند است که از طریق آن می توانید احساسات منفی را در کودک خود از بین ببرید. سعی کنید که با محبت کردن، حال خود و فرزندتان را بهبود ببخشید.

از او عذرخواهی کنید

این مرحله بسیار مهم است پس اگر مقصرید اشتباه خود را بپذیرید و از او عذرخواهی کنید، زیرا شما نباید سر فرزندتان داد بزنید. زمانی که از او عذر خواهی کنید، این رفتار را هم آموزش می دهید که اگر اشتباهی کرد، او هم از شما عذرخواهی کند.

کودک تان را تشویق کنید که احساساتش را بروز دهد

باید از خود کودک تان بخواهید تا هر احساسی که دارد را به شما ابراز کند. کاری نکنید که او بترسد یا از شما خجالت بکشد. او باید بتواند احساسات منفی را بیرون بریزد.

رفتار درست پس از داد زدن سر کودک

برای احساسات کودک ارزش قائل باشید

فرقی ندارد که کودک چه احساسی دارد. در هر صورت باید برای آن ارزش و احترام قائل باشید. اگر ناراحت یا عصبانی است، بهتر است که او را درک کنید و برای هیچ کدام از رفتارهایش او را سرزنش نکنید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز