خبرگزاری کار ایران

روش از بین بردن لکه های روغنی و غذا از روی دیوار آشپزخانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۳۸۰

پاک کردن دیوار، کاشی یا سرامیک، کار زیاد راحتی نیست به ویژه اگر آلودگی های پخش شده روی آنها از نوع لکه های روغنی باشد.

به گزارش ایلنا، از دیر باز با رسیدن به پایان سال و قبل از آغاز سال نو خانه تکانی های شروع می شود و خانم ها ابتدا آشپزخانه را به عنوان قلب خانه تمیز و پاکسازی می کنند. تمیز کردن چربی انباشته شده روی کاشی و سرامیک های آشپزخانه و پشت گاز، سینک ظرف شویی کار بسیار دشواری است. روش های بسیار زیادی برای پاک کردن این لکه ها وجود دارد اما گاها ممکن است باعث خراش و آسیب سطوح شود که خود نمای زشتی به آشپزخانه می دهد. در این بخش راهکارهایی را برای پاکسازی روغن و چربی از روی سطوح ارائه می دهیم.

راهکارهای پاک کردن لکه های روغنی و چربی از دیوارهای آشپزخانه :

موم شمع:

موم شمع را به آرامی بر روی کاشی یا سرامیک پشت اجاق یا هر منطقه کثیف دیگری بزنید و سپس پاک کنید.

سرکه :

مخلوطی از آب و سرکه با نسبت 2:1 درست کنید. سرکه در پاک کردن لکه های روغنی بسیار موثر است.

پارچه ای را با این ترکیب آغشته و لکه ها را به خوبی تمیز کنید. همچنین سرکه راهی خوب برای پاک کردن چربی از روی دیوارها و کابینت های آشپزخانه است.

روش از بین بردن لکه های روغنی و غذا از روی دیوار آشپزخانه

آب برنج:

یک روش مقرون بصرفه دیگر برای از بین چربی ها از روی اجاق و سطوح آب برنج است. آب برنج چسبناک را روی اجاق گاز بریزید و کمی صبر کرده تا خشک شود، بعد آن را خیلی راحت پاک کنید.

جوش شیرین:

جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کرده و با استفاده از اسفنج ،لکه های روغن را تمیز کنید. از این روش به طور منظم استفاده کنید تا لکه ها به طور کامل پاک شود.

پاک کننده :

مخلوط آب گرم و مواد شوینده در از بین بردن لکه های روغن بسیار موثر است. اما مراقب باشید:به دلیل ترکیب شیمیایی آن، مواد شوینده باعث آسیب به پوست و محیط خواهد شد.

روش از بین بردن لکه های روغنی و غذا از روی دیوار آشپزخانه

لیمو و جوش شیرین:

قطرات لیمو و جوش شیرین ترکیب فوق العاده ای برای درست کردن لک برهای روغنی هستند. جوش شیرین را در عصاره لیمو مخلوط کنید و به سرعت روی لکه های روغنی بمالید.

آب داغ:

اگر لکه های روغن جدید است، می توانید از آب گرم استفاده تا فورا لکه را تمیز کنید. هم چنین آب داغ می تواند روغن را از روی زمین و یا لوازم جانبی آشپزخانه فورا از بین ببرد.

روغن گیاهی:

همه قطعا روغن های گیاهی را داخل آشپزخانه دارند. اما آیا می دانید این روغن ها می توانند لکه های روغن را از بین ببرند؟ بله، همین طور است! این روش را می توان به عنوان " پاک سازی روغن" نامید. یک دستمال کاغذی بردارید و کمی روغن گیاهی روی آن ناحیه چرب و دیوارها بریزید. خواهید دید که به طور موثر به شما در تمیز کردن لکه های روغن کمک می کند.

روش از بین بردن لکه های روغنی و غذا از روی دیوار آشپزخانه

نمک:

نمک هم یکی دیگر از مواد غذایی قابل دسترس در همه آشپزخانه ها است. نمک جز اصلی یا چاشنی غذای روزانه شما است. پس چرا از این برای پاک کردن لکه ها استفاده نمی کنید؟ کمی نمک روی لکه های روغن بریزید و بگذارید خیس بخورد. بعد از آن کمی محلول بوراکس یا محلول سرکه را روی منطقه اسپری کرده و با استفاده از اسفنج یا پارچه مرطوب آن را پاک کنید. هم چنین می توانید نمک را با الکل به نسبت 4:1 ترکیب و روی لکه های روغنی بزنید.

بوراکس :

این ماده طبیعی نیز می تواند به شما در ازبین بردن لکه های روغنی از روی دیوارهای آشپزخانه کمک کند. فقط خمیر بوراکس و عصاره لیمو درست کنید و آن را روی ناحیه چرب بمالید و بگذارید تا مدتی بماند تا بوراکس روغن و چربی را جذب کند. به آرامی با اسفنج یا پارچه مخلوط را از روی دیوار ها پاک کنید.

پاک کردن اثر انگشت با اسپری :

اگر تا به حال دقت کرده باشید اثر انگشت روی سطوح فلزی باقی می ماند. برای از بین بردن این لکه ها از پاک کننده های غیر کلریدی استفاده کرده و سپس با یک پارچه خشک آن را پاک کنید.

روش از بین بردن لکه های روغنی و غذا از روی دیوار آشپزخانه

پاک کردن سطوح فلزی :

سعی کنید لک ها را به سرعت از روی سطوح پاک کنید تا نیازی به شوینده های مختلف نباشد .اگر لکه هایی مثل گوجه فرنگی یا آبلیمو که خاصیت اسیدی دارند روی سطوح فلزی بماند به مرور از بین برنده هستند بنابراین سریع لکه ها را پاک کنید.

براق کردن سطوح فلزی با روغن زیتون :

اگر دوست دارید سطوح فلزی را جلا دهید می توانید با استفاده از روغن زیتون و پنبه اینکار را انجام دهید. روغن را روی سطوح بزنید به این ترتیب چند هفته ای گاز تمیز و سطح فلزی براق خواهد ماند. حتما توجه داشته باشید روغن را به سطوحی که امکان تماس با آن زیاد است نزنید چون باعث چربی لباس می شود. جلا دهنده فلزلات در بازار موجود است اما روغن زیتون مقرون بصرفه تر است.

برای تمیز کردن سطوح فلزی از برس های سیمی و اسفنج های زبر استفاده نکنید زیرا موجب خراشیدگی سطوح می شود. بهترین راه حل در این گونه موارد استفاده از پارچه های نرم و نم دار با سرکه و خشک کردن آن است.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز