خبرگزاری کار ایران

سرقت ۱۱میلیارد تومان سکه پهلوی از مرد آنتیک‌فروش

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۷۲۵

مرد شیاد و همدستش سکه‌های ۱۱میلیاردی دوران پهلوی و طلا و نقره را از مرد آنتیک‌فروش دزدیدند.

به گزارش ایلنا، نخستین روز تیر امسال مرد میانسالی که صاحب مغازه آنتیک‌فروشی در خیابان ولیعصر تهران است با حضور نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از دو مرد به اتهام سرقت سکه‌هایش به ارزش ۱۱میلیارد تومان شکایت کرد.

پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در تحقیقات گفت: چند روز قبل یکی از مشتریانم به مغازه‌ام آمد و خواست برای قیمت‌گذاری یک پیانو به خانه برادرش بروم. همراه او راهی محله شهرک‌غرب و وارد خانه‌ای شدیم که ۱۸۵میلیارد تومان ارزش داشت. صاحب خانه از من خواست در طبقه اول ساختمان نمایشگاهی از اموال عتیقه‌ام برگزار کنم. قرار بود مشتری را او پیدا کند و سهمی از فروش بردارد.

مجسمه‌های برنزی، ظرف کریستال، تابلو‌های نقاشی ایرانی، ایتالیایی و فرانسوی را همراه آینه‌های قدیمی و وسایل دیگری که همه عتیقه و آنتیک بودند به آنجا بردم. در حال چیدن وسایل بودم که متوجه درگیری سرایدار ساختمان و شاگردم شدم. شاگردم زخمی شده بود که او را به بیمارستان بردم و وقتی به خانه برگشتم متوجه سرقت برخی اموالم به ارزش ۱۷میلیارد تومان شدم.

در ادامه متوجه شدم آن مرد کارخانه‌دار نبوده و دروغ گفته، خانه هم اجاره‌ای بوده و با همدستی پسرش و تبانی سرایدار، اموالم را دزدیده‌اند. پلیس آن‌ها را بازداشت کرد و مجبور شدند بخشی از اموال را پس‌دهند. اما تعدادی از مجسمه‌ها، تابلو‌های نقاشی خارجی و گاوصندوقم هنوز در همان خانه اجاره‌ای بود.

آن‌ها تا روز دادگاه با سپردن وثیقه آزاد شدند. پلیس هم اموالم از جمله سکه‌های داخل گاوصندوق را صورتجلسه کرد. چند روز پیش برای برداشتن بقیه اموالم به آنجا رفتم که سرایدار چند مجسمه و تابلو‌های نقاشی خارجی را تحویلم داد و اجازه نداد گاوصندوق سکه‌ها را ببرم. رفتم و دوباره مجوز قضایی گرفتم تا ۸۰ سکه دوران پهلوی و سکه‌های دیگر که ۱۱میلیارد تومانی ارزش داشت را ببرم که پس از بازکردن گاوصندوق متوجه سرقت سکه‌ها شدم.

در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد سرایدار و کارخانه‌دار قلابی با هم تبانی کرده و سکه‌ها را دزدیده و از محل خارج کرده‌اند.

آن‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند تا با دستگیری‌شان اموال سرقتی کشف شود.

منبع: جام جم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز