خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کوفته سوخاری لذیذ و خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۸۷۹

کوفته سوخاری از آن دست غذاهای آسانی است که شما می توانید آن را طبق سلایق غذاییتان تهیه و کنید و از طعم آن لذت ببرید.

به گزارش ایلنا، کوفته سوخاری از آن دست غذاهای آسانی است که شما می توانید آن را طبق سلایق غذاییتان تهیه و کنید و از طعم آن لذت ببرید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه را یاد بگیرید.

 مواد لازم کوفته سوخاری 

گوشت چرخ کرده :400 گرم 

سیب زمینی : 3 عدد بزرگ

زرده تخم مرغ : 4 عدد

آرد سفید : 4 ق غ

آرد سوخاری :یک کاسه

کره آب شده :100 گرم

روغن زیتون :100 گرم

نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران : به میزان لازم

جعفری : مقدار کمی

قارچ : 100 گرم

 

طرز تهیه کوفته سوخاری لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه کوفته سوخاری عالی 

برای تهیه ای کوفته عالی و خوشمزه ابتدا در تابه بزرگی گوشت چرخ کرده را با مقداری روغن سرخ کنید تا جایی که گوشت چرخ کرده تغییر رنگ بدهد. سپس به گوشت چرخ کرده تان قارچ های خرد شده را اضافه کنید و دوباره شروع به تفت دادن بکنید.

بعد از اینکه قارچ ها مقداری سرخ شدند کمی جعفری تازه را به همراه مواد دلخواهتان به این ترکیب اضافه کنید این مواد می تواند گوشت مرغ کالباس پنیر فلفل دلمه ذرت و یا هر چیز دیگری که دوست دارید باشد.

بعد از اضافه کردن این مواد مقداری  فلفل ادویه پیتزا یا لازانیا را به همراه رب گوجه فرنگی به مواد کوفته اضفه کنید و تفت دهید تا کاملا ادویه ها به خورد مواد گوشت برود. سپس کمی زعفران دم کرده به این مواد اضافه کنید. 

سیب زمینی ها را تمیز بشورید و در قابلمه ای بگذارید تا بپزد . 

بعد از این که سیب زمین ها آبپز شدند پوستشان را بگیرید و در ظرف دیگری با کمک یک گوشکوب و یا چنگال سیب زمین ها را پوره کنید. 

بعد از اینکه سیب زمینی ها را پوره کردید آرد را به همراه کره به آن اضافه کنید و ترکیب کنید حواستان به میزان کره باشد سعی کنید بیش از حد از ان استفاده نکنید. 

در ظرف دیگری کمی کره بریزید و مخلوط سیب زمینی را درون آن بریزید و تفت دهید بعد از چند دقیقه ادویه ها را به سیب زمین اضافه کنید و دوباره تفت بدهید تا ادویه ها کاملا به خورد سیب زمین ها برود. زرده های تخم مرغ را به سیب زمینی اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا زرده ها باز شوند و ترکیب شوند.

طرز تهیه کوفته سوخاری لذیذ و خوشمزه

کوفته سوخاری لذیذ

به اندازه کف دست از سیب زمین ها بردارید وآن را گلوله کنید سپس وسط آن را فشار بدهید تا خالی شود و کمی از مواد کوفته درون آن بریزید و اگر دوست داشتید می توانید کمی پنیر پیتزا درون آن بریزید سپس مقدار دیگری سیب زمینی بردارید و  آن را به حالت کوفته در بیاورید.

سپس در کاسه جدای دیگری پودر سوخاری و در کاسه دیگری یک عدد تخم مرغ به همراه ادویه بریزید.

کوفته ها را ابتدا درون تخم مرغ سپس درون پور سوخاری و دوباره درون تخم مرغ و سپس درون پودر سوخاری بزنید. 

در قابلمه ای مقدار زیادی روغن بریزید و این کوفته ها را درون آن روغن داغ داغ سرخ کنید. 

کوفته شما حاضر است این کوفته را می توانید با مواد دیگری مثل سویا و سبزیجات نیز تهیه کرد.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز