خبرگزاری کار ایران

دکتر کامبیز مهدیزاده مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مدیر طرح توسعه زمین شناسی و معدن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با روزنامه اقتصاد ملی:

معادن ایران پدرخوانده نمی‌خواهد، متخصص می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۲۵

کامبیز مهدیزاده درباره انگیزه خود از کاندیداتوری برای انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن تهران گفت: سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران یک سازمان تخصصی است جای واسطه گران در این سازمان نیست جای متخصصین و فرهیختگان است.

 کامبیز مهدیزاده درباره انگیزه خود از کاندیداتوری برای انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن تهران گفت: سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران یک سازمان تخصصی است. جای میلیاردرها و واسطه گران در این سازمان نیست جای متخصصین و فرهیختگان است. آمده ام تا این سد را بشکنم و راه را برای ورود زنان و جوانان مهیا کنم، مطمئن باشید در اولین روز کاری فراخوانی را در سازمان اعلام خواهم کرد و برحسب شایسته سالاری افراد را انتخاب خواهیم کرد.  عده ای بدون تخصص در سازمان نظام مهندسی و مراکز تخصصی مرتبط نفوذ کرده اند و از رانت بهره میبرند.

انگیزه مهم دیگری که به دنبال آن هستم بحث توزیع کار عادلانه در این سازمان است. چرا در بین کاندیداهای نظام مهندسی معدن، از بانوان متخصص ما حضور ندارند؟  این از ضعف ماست که یک خانم متخصص زمین شناس و معدنی در لیست نامزدهای انتخابات نیست. خانم ها مثل همیشه مظلوم واقع شده اند ! ما به بانوان متخصص معدنی و زمین شناس کم توجهی کردیم ما نباید در توزیع کار بین خانم ها و آقایان فرق قائل شویم. باید عرصه را برای پست های مدیریتی بانوان در حوزه های معدن و زمین شناسی، مهیا کنیم. بسیاری از خانم ها در مباحث تخصصی دقیق تر از آقایان هستند.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور پیرامون اقدامات سازمان نظام مهندسی معدن گفت: باید نظام مهندسی معدن به جایگاه اصلی خودش برگردد. نیاز است ساختمانی در شان اعضا و متخصصین عزیز در این سازمان، مهیا شود. باید در برابر کارشناسان، متخصصین و مراجعین پاسخگو بوده و آنها را تکریم کنیم. ما اعضای یک خانواده ایم.

مهدیزاده پیرامون اهداف و برنامه هایی که برای سازمان در دستور کار دارد، در ادامه افزود: یکی از اهدافی که بایست در نظام مهندسی معدن دنبال شود، شفافیت است.  باید درآمدهای این سازمان شفاف شده و مشخص شود صرف چه هزینه هایی میشود. شفافیت باید یکی از رئوس اصلی سازمان نظام مهندسی معدن قرار بگیرد. باید درآمدهای این سازمان شفاف شده و مشخص شود صرف چه هزینه هایی میشود. متخصصین و اعضای جامعه زمین شناسی و معدن نامحرم نیستند و باید به آنها پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: باید به عملکرد افراد توجه کنیم. عده ای که تا به امروز کاری هم انجام نداده اند، سازمان نظام مهندسی معدن تهران را ارث پدری میدانند. باید افرادی وارد این سازمان شوند که شخصیت آنها به این جایگاه ارزش بدهد، نه اینکه برعکس باشد!

من بعنوان فردی جوان و متخصص معتقدم باید کارت نظام مهندسی معدن دارای ارزش، اعتبار و هویت باشد. باید با این کارت به اعضا، خدمات رفاهی و درمانی ارائه دهیم. باید اگر این کارت را روی سنگ بگذاریم، سنگ آب شود!

کامبیز مهدیزاده در پاسخ به سوالی درباره بزرگترین مشکل معادن در ایران گفت: معتقدم بزرگترین مشکل عدم وجود متخصصین در این سیستم است افرادی که تحصیلات غیرمرتبط دارند در معدن نفوذ پیدا کرده اند. حوزه معدن جای تخصصی است همه چیز از زمین است. پس کسانی که در این حوزه فعالیت دارند  باید زمین شناس و معدنی باشند. دوستانی که امروز کاندیدا شده اند، تا به امروز چه کاری در حوزه های فنی و آموزشی برای اعضای سازمان انجام داده اند، اعلام کنند تا بدانیم.

مهدیزاده درباره رقبای انتخاباتی خود گفت: علاقه مندان و متخصصان زیادی در این حوزه شرکت میکنند و بنده هم تمام تلاشم را میکنم و برای جوانان خواهم جنگید و سدشکن خواهم بود تا راه ورود برای جوانان، زنان و نخبگان باز شود تا بزرگان و صاحبان اهل فن معدنی و زمین شناسی بتوانند در این سازمان نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز