خبرگزاری کار ایران

آیا پنیر منبع خوبی برای پروبیوتیک‌ها است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۰۰۷

پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های سودمندی هستند که با رشد کردن در روده‌ها می‌تواند به سلامت آنها و سلامتی کلی شما کمک کنند.

به گزارش ایلنا، پروبیوتیک‌ها در برخی از انواع پنیر  و نیز در مکمل‌های لبنی، غذاهای تخمیر شده و ماست وجود دارند.

پروبیوتیک‌ها به طور معمول در پنیرهای که کهنه شده‌اند و دوباره آنها را حرارت نداده‌اند، وجود دارند. در میان این پنیرها همه پنیرهای نرم و هم پنیرهای سفت وجود دارند، از جمله پنیرهای سوئیسی، پرولون، گودا، چدار، ادام، گرویر و لور.

افزودن پروبیوتیک‌ها به رژیم غذایی‌تان با کمک به رشد کردن باکتری‌های سودمند درون روده‌هایتان بالقوه می‌تواند به بهبود سلامتتان کمک کند. روده شما حاوی حدود ۱۰۰ تریلیون باکتری است، اما در برخی از موارد، تعادل میان باکتری‌های سودمند و زیانبار درروده به هم می‌خورد.

هنگامی که چنین حالتی رخ دهد، به نظر گروهی از کارشناسان شما در معرض دچار شدن به مجموعه‌ای از بیماری‌ها شامل آلرژی‌ها، اختلالات خلقی و التهاب مفاصل (آرتریت) قرار می‌گیرید.

خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک‌ها مانند انواع پنیرهایی که گفتیم، می‌تواند به بازیابی این تعادل طبیعی کمک کند. تنها احتیاط درباره پنیر این است که نیاید در خوردن آن افراط کرد. پنیرها معمولا مقدار زیادی کالری، چربی اشباع‌شده و سدیم (نمک) دارند.

منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز