خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

مشکل اشتغال کشور را با تامین منابع مورد نیاز برطرف می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۲۸

در صورت تخصیص مبلغ ۵۰۰۰ میلیاردی از منابع یارانه‌ای به این نهاد به مدت پنج سال، کمیته امداد امام(ره) می‌تواند ۷۰۰ هزار فرصت شغلی برای گروه‌های هدف طی یک برنامه دوساله ایجاد کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به معضل اشتغال در کشور گفت: کمیته امداد قادر است با تامین منابع مورد نیاز مشکل اشتغال کشور را برطرف کند.

به گزارش ایلنا، حسین انواری در همایش اشتغال و توانمندی مددجویان تحت پوشش این نهاد در گرمسار با بیان اینکه نبود مدیریت خوب در بحثاشتغال در گذشته منجر به مشکلات فعلی شده است، افزود: در درمان دردهای فعلی جامعه اشتغال حرف اول را می‌زند و برای رفع معضل اشتغال نیاز به همکاری تمام مسئولان کشور است.

وی با اشاره به ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در دو سال اخیر توسط کمیته امداد در کشور افزود: امسال برای ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد دو هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پیش بینی شده است که تنها هزار میلیارد آن ابلاغ شده و از این مبلغ تنها ۳۰۰ میلیارد جذب شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بانک‌ها نیز در تامین منابع مشکل دارند، گفت: امکانات و منابع در کشور گسترده است و باید برای رفع مشکل اشتغال تلاش بیشتری شود.

حسین انواری توانمندسازی مددجویان را از الویتهای کمیته امداد دانست و بیان کرد: این نهاد آمادگی دارد با برنامه‌هایی همچون ایجاد اعتماد به نفس، انگیزه و استعدادسنجی مددجویان و تامین منابع مالی و نیز تامین بازار برای عرضه تولیدات در رفع مشکل اشتغال گروههای هدف جامعه گام‌های موثری بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص مبلغ ۵۰۰۰ میلیاردی از منابع یارانه‌ای به این نهاد به مدت پنج سال، کمیته امداد امام(ره) می‌تواند ۷۰۰ هزار فرصت شغلی برای گروه‌های هدف طی یک برنامه دوساله ایجاد کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام(ره) در ادامه از برخی برنامه‌های تبلیغاتی نادرست تجاری که آرزوی سرمایه دار شدن را در سر افراد می‌پرورانند انتقاد کرد و افزود: ارائه کارهای فرهنگی، مهارت و حرفه آموزی به خانواده‌ها، توانمند سازی خانوده‌ها و فراهم شدن سرمایه از جمله کارهایی است که برای ایجاد فرصت‌های شغلی به آن نیاز داریم.

سرپرست کمیته امداد خاطرنشان کرد: رفع مشکل اشتغال نیاز به عزم ملی است و باید دولت با فراهم کردن بستر سرمایه گزاری برای مشارکت افراد در ایجاد شغل پایدار گام بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز