خبرگزاری کار ایران

در نشست علنی امروز مجلس انجام شد؛

مجلس یک فوریت طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۰۲

جانبازان و ایثارگران در زمان ۸ سال دفاع مقدس از کیان و شرف ملت ایران در مقابل دشمن دفاع کردند و تاریخ جنگ پر از رشادت ها و دلاوری های این افراد است از طرفی دیگر شاهد هستیم در شرایط کنونی بخش اعظمی از جانبازان سلامت خود را از دست داده اند و شرایط زندگی آنها عادی نیست از این رو باید حمایت های لازم از سوی دستگاه های مربوطه انجام شود.

نمایندگان مجلس در نشست امروز با یک فوریت طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان با یک فوریت این طرح با ۱۲۴ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این نشست مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان طراح طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان با تاکید بر اینکه قطعا باید از این افراد حمایت لازم انجام شود، گفت: ‌این طرح با امضای ۳۳ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه تقدیم شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جانبازان و ایثارگران در زمان ۸ سال دفاع مقدس از کیان و شرف ملت ایران در مقابل دشمن دفاع کردند و تاریخ جنگ پر از رشادت‌ها و دلاوری‌های این افراد است از طرفی دیگر شاهد هستیم در شرایط کنونی بخش اعظمی از جانبازان سلامت خود را از دست داده‌اند و شرایط زندگی آن‌ها عادی نیست از این رو باید حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی افزود: بسیاری از جانبازان در شرایط کنونی هزینه زیادی برای درمان می‌دهند لذا براساس طرح مذکور دولت مکلف است اعتبار برای انجام امور ورزشی جانبازان را در بودجه سالیانه پیش بینی کند از طرفی دیگر بسیاری از جانبازان ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی مخارج بسیار بالایی در حوزه درمان دارند که باید این هزینه‌ها رفع شود.

در ماده واحده طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان بالای پنجاه درصد(۵۰٪) آمده است که

۱ - دولت مکلف است اعتبار مورد نیاز ورزش جانبازان را در بودجه‌های سنواتی پیش بینی نماید.

۲ - دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی و صندوقهای بازنشستگی حسب مورد موظفند هزینه پرستاری جانبازان بالای پنجاه درصد(۵۰٪) یا کمتر که در منزل نگهداری می‌شوند را پرداخت نمایند.

۳ - جانبازان بالای پنجاه درصد(۵۰٪) علاوه بر حقوق ناشی از شغل در صورت شاغل بودن از حقوق جانبازی نیز برخوردار می‌باشند.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل صرفه جویی در اعتبارات هزینه‌ای تامین خواهد شد.

۴ - جانبازان که دارای درصد از کمیسیونهای عالی پزشکی نیروهای مسلح می‌باشند از این قانون مستثنی می‌باشند و مطابق قوانین خاص خود رفتار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز