خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

فعالیت تشکل‌های کارگری به اندازه عزم دولت برای فقرزدایی مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۰۸

«جنگ فقر و غنا در واقع مبارزه با سیستمی است که منجر به شکاف عمیق طبقاتی و افزایش فاصله دهک‌های بالا و پایین جامعه شده است و به فقر در جامعه مشروعیت بخشیده است.»

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین واژه‌های گفتمان امام را مجادله فقر و غنا دانست و گفت: در این مجادله حساسیت و فعالیت تشکلهای کارگری نیز به اندازه عزم دولت برای فقرزدایی مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» در همایش کار و محرومیت در گفتمان امام، با اشاره به اینکه در سالهای آخر حیات عمر امام بحثستیزه فقر و غنا بسیار پررنگ شده بود گفت: در آن زمان عده ای هدف از این مجادله را پیروزی فقر و فقیر شدن همه مردم می‌دانستند اما این امر عاقلانه نیست. نتیجه این جنگ بایستی غنای همه مردم باشد.

وی در تشریح جنگ فقر و غنا ادامه داد: این جنگ در واقع مبارزه با سیستمی است که منجر به شکاف عمیق طبقاتی و افزایش فاصله دهک‌های بالا و پایین جامعه شده است و به فقر در جامعه مشروعیت بخشیده است.

رئیس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی گفت: وقتی بنا است دولت وارد این نزاع شود با زمانی که عده ای از سر خیر خواهی اقدامی می‌کنند متفاوت است چرا که انتظار از دولت بسیار بالاتر از سطح بنیاد خیریه است.

این مدرس حوزه علیمه قم تاکید کرد: دولت باید بداند که ما در جامعه اصلا نباید احتیاجی به بنیاد های خیریه داشته باشیم چه رسد به اینکه با افتخار از بیشتر شدن کمک بگیران از دولت صحبت کنیم.

وی نسبت به شعار زده شدن مسئولان درجنگ با فقر هشدار داد و گفت: باید از اقدامات شتابزده بپرهیزیم و یکی از مهمترین مسئله‌ها نیز روی کار آمدن افرادی در دولت است که درک صحیحی از محرومیت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز