خبرگزاری کار ایران

افتتاح نخستین رصدخانه علم و فناوری بحران‌های طبیعی کشور

کد خبر : ۱۷۰۲۳۴

نوع ساخت و ساز های غیر اصولی و بی رویه فعلی، جامعه را با این بحران مواجه کرده که در زمان وقوع بحرانی مانند زلزله با سازه های خطر آفرین جدیدی مواجه هستیم که به مراتب آسیب شدید تر وشیوه های امداد و نجات متفاوت تری را طلب می کند.

نخستین رصدخانه علم و فناوری بحران های طبیعی کشور با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه، گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در مراسم افتتاح این رصد خانه اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در سخنانی با اشاره به اهمیت پیش بینی و رصد بحران های طبیعی و مدیریت علمی بحران ها تاکید کرد: امروزه شاهد این هستیم که با وجود رشد وتوسعه علمی دنیا، بحران های طبیعی ناشی از مداخله انسان در طبیعت افزایش یافته است به نحوی که از حدود ۴۶ بلای طبیعی شناخته شده در جهان، حدود ۳۴ نوع آن در ایران روی می دهد که مهم ترین آن زلزله است.

وی گفت: نوع ساخت و ساز های غیر اصولی و بی رویه فعلی، جامعه را با این بحران مواجه کرده که در زمان وقوع بحرانی مانند زلزله با سازه های خطر آفرین جدیدی مواجه هستیم که به مراتب آسیب شدید تر وشیوه های امداد و نجات متفاوت تری را طلب می کند.

نجار از مسوولان پژوهشگاه در راستای ترویج آموزش وفعالیت های علمی پژوهشی در حوزه بحران های طبیعی و ارایه به جامعه دعوت به همکاری کرد.

سید مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح این رصدخانه با اشاره به رشته های تحصیلی دارای مجوز از وزارت علوم این پژوهشگاه، از جمله رشته مدیریت بحران، مدیریت بازسازی پس از سانحه و مدیریت سوانح طبیعی افزود: مجموعه رشته های تحصیلی این پژوهشگاه در راستای تربیت دانش آموختگان و پژوهشگرانی خواهد بود که کمک شایانی به بدنه مدیریت بحران کشور خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز