خبرگزاری کار ایران

در پیگیری از مشاهده کیک های قرص دار در زنجان عنوان شد؛

مشاهده قرص در داخل کیک دانش آموز زنجانی / منتظر جواب آزمایشگاه مرکزی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۲۴

رئیس اداره سلامت و تندرستی ادره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به انتشار خبر کشف قرص در داخل کیک دانش آموز زنجانی، گفت: این خبر از طرف یکی از مدارس ناحیه یک گزارش شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد عباسی، با اشاره به کشف قرص در داخل کیک دانش آموز زنجانی، اظهار کرد: متاسفانه وجود قرص در داخل کیک یک دانش آموز توسط مدرسه ای در زنجان گزارش شده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه این گزارش در آخر وقت اداری برای آموزش و پرورش ارسال شده ، ادامه داد: این مسئله از طرف یکی از مدارس ناحیه یک، آموزش و پرورش استان زنجان گزارش شده است.

وی، همچنین درباره نام مدرسه ای که این اتفاق در آن رخ داده است، ابراز کرد: گزارش‌ها  در این خصوص جمع آوری شده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در این زمینه با بیان اینکه در آزمایش نمونه‌های ارسالی داروی عارضه دار و خطرناک گزارش نشده است،‌خاطر نشان شد: اصل این کار، یک کار خرابکارانه تعمدی است که ابعاد آن فراتر از ابعاد ایمنی و سلامت و صنعت موادغذایی است. 

کیانوش جهانپور، ادامه داد:  این کار برای ضربه زدن به حیثیت صنعت غذایی کشور انجام شده  و این اقدام خرابکارانه علیه 12 شرکت تجاری ایرانی انجام شده است.  

جهان پور، با بیان اینکه تعداد این کیک‌ها بالا نیست ولی گستره این اقدام در شهر های مختلف و به خصوص نوار جنوبی کشور مشاهده شده است، افزود: این اقدام خرابکارانه در زنجان نیز مشاهده شده است.  

وی، با اشاره به اینکه تقریبا تمامی قرص های کشف شده در داخل کیک ها متفاوت است، عنوان کرد: قرص های استامینوفن، بروفن، آنتی هیستامین، و... که مصرف خانگی دارند در این کیک ها مشاهده شده است.  

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص نوع قرص کشف شده در کیک دانش آموز زنجانی، یادآورشد: برای اعلام نتیجه منتظر جواب آزمایشگاه مرکزی هستیم و امروز در شهر های دیگر قرص تیروکسین در کیک دانش آموزان مشاهده شده است.  

وی، همچنین  با بیان اینکه من فقط از کشف یک مورد قرص داخل کیک دانش آموز زنجانی اطلاع دارم، ادامه داد: ممکن است در استانی به گستردگی زنجان موارد دیگری مشاهده شود.

پیش از این، محمد رضا صائنی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با بیان اینکه در زنجان گزارشی مبنی بر وجود قرص در کیک و کلوچه دریافت نشده است، گفته بود: به همه بازرسان بهداشت اطلاع رسانی کامل انجام شده است تا در صورت مشاهده هر گونه موردی گزارش های لازم را ارائه دهند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز