خبرگزاری کار ایران

برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۵۱۸

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش های قصه ۹۰ ثانیه و قصه گویی صحنه ای روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه در زنجان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان،بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود.

فراخوان این جشنواره به شرح ذیل منتشر شده است.

بخش صحنه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی

بخش صحنه‌ای در دو بخش مسابقه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریانی که سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور دارند به همراه داوطلبان سایر کشور‌ها می‌توانند در بخش مسابقه بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کنند.

بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک (سنتی)، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرمانی‌ها و... از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود.

بخش قصه گویی مدرن جشنواره بین المللی قصه گویی

بخش دیگری از قصه‌گویی صحنه‌ای در این جشنواره به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته است؛ این بخش شامل قصه‌هایی است که به صورت گفتگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزار‌های خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود.

قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز (lg-sh لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود اقدام کنند.

بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی

بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای هم‌چون دوره قبل تمامی گرو‌های سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزو‌های زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند.

در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع و مدت اعلام شده، فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند. اما موضوع جدیدی نیز با عنوان «شهر من تهران» ویژه شهروندان ساکن پایتخت به این بخش اضافه شده است.

روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp۴ و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه اعلام شده است.

بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی

در بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی شش محور موضوعی و ۱۶ موضوع برای مقاله‌نویسی تعیین شده است. «قصه و پرورش تفکر»، «روش‌ها و رویکرد‌های قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رویکرد‌های نقد ادبی»، «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه»، «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» و «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» شش محور موضوعی اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند در محور موضوعی «قصه و پرورش تفکر» با چهار موضوع «قصه‌گویی و پرورش انواع هوش»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر فلسفی»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر مراقبتی» و «قصه‌گویی و پرورش تفکر مشارکتی» و همچنین در محور «روش‌ها و رویکرد‌های قصه‌گویی» با دو موضوع «قصه‌گویی با روش‌ها و رویکرد‌های نوین» و «قصه‌گویی و زبان‌آموزی» مقاله‌های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

در همین حال، برای ارائه مقاله در محور موضوعی «قصه‌گویی و رویکرد‌های نقد ادبی» سه موضوع «روایت‌شناسی و روایت‌پژوهی قصه»، «قصه‌گویی و نشانه‌شناسی» و «قصه‌گویی و جامعه‌شناسی» و همچنین در محور موضوعی «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه» سه موضوع «قصه‌های فولکلور و ادبیات عامیانه»، «مخاطب‌شناسی قصه‌ها» و «بهره‌گیری نقالی و پرده‌خوانی در قصه‌گویی» درنظر گرفته شده است.

در محور موضوعی «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» سه موضوع «قصه‌گویی و مهارت‌های زندگی»، «تأثیر قصه‌گویی بر جنبه‌های مختلف رشد و فرایند آن» و «قصه‌گویی و ارتقای سلامت روان» و محور موضوعی «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» یک موضوع «قصه‌گویی، تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌المللی» تعیین شده است.

مرحله استانی بیست ‌ودومین دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهالی 16 و 17 مهرماه در زنجان برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در شهرک کارمندان- فاز 2 – خیابان هفتم غربی- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان مراجعه و یا با شماره تلفن های 16-3346115-024 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز