خبرگزاری کار ایران

سردار جهانبخش اعلام کرد:

امروزه یکی از عوامل جرایم اقتصادی، چشم و هم چشمی است / رسانه ها از قدرت بسیج کنندگی بالایی برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۷۱۳

فرمانده انتظامی استان زنجان ، گفت: امروز یکی از عوامل جرایم اقتصادی، چشم و هم چشمی است و این موضوع همچنین اشرافیگری و تغییر سبک زندگی بسیاری از خانواده ها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازز نجان، سردار رحیم جهانبخش، امروز به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار داشت: خبرنگاری مجموعه ای از زیبایی ها است و خبرنگاران با تلاش و فعالیت وافر خود در عرصه اطلاع رسانی در پی ارتقا و افزایش سطح آگاهی و توانمندی های علمی، اطلاعاتی، اخبار و آگاهی مندی های فرهنگی و اجتماعی، هستند و اگر ورود نقادانه ای هم به موضوعات دارند به خاطر این است که ظرفیت های قرار گرفته در بطن و متن فرهنگی و اجتماعی را بیرون کشیده و در راستای منافع ملی مورد استفاده قرار دهند.

سردار جهانبخش در ادامه  با تاکید بر اینکه فضای اطلاع رسانی در استان زنجان خوب و مطلوب است و غرض ورزی در آن مشاهده نمی شود، یادآورشد: خبرنگاران زنجان بسیار اخلاق مدار هستند و فارغ از جناح بندی های سیاسی در تبیین فرمایشات و منویات رهبری، بسیار خوب عمل می کنند.

وی، همچنین  با تاکید بر اینکه کار رسانه ها و خبرنگاران برجسته و در راستای شفاف سازی است، افزود: شفاف سازی امور خیلی مهم و اثر گذار است و هرجا شفافیت نباشد می تواند مشکل ساز شود و پلیس در جلب و جذب مردم به عنوان سرمایه های بزرگ اجتماعی به رسانه ها نیاز جدی دارد چراکه فعالان این عرصه می توانند میان مردم و پلیس اعتماد ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: رسانه ها می توانند در جذب سرمایه های اجتماعی، کاهش جرایم و تصادفات، کاهش ابهام و پیشگیری از فساد، شفاف سازی و آگاهی بخشی، پائین آوردن آمار نزاع و درگیری، کاهش آسیبهای اجتماعی، برجسته کردن اقتدار و هویت ملی که از نیازهای جامعه امروز است نقش مهم و تعیین کننده داشته باشند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه ضریب نفوذ رسانه های ما خیلی بالا است و باید این ضریب نفوذ در حوزه خانواده نیز بکار گرفته شود و امروز تغییر سبک زندگی برای جامعه و خانواده مشکل ایجاد می کند، افزود: رسانه ها از قدرت بسیج کنندگی بالایی برخوردارند که این بالاترین قدرت یک صنف است و این قشر فرهیخته و فعال می تواند در راستای منافع ملی، مردم را بسیج کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان، در پایان، با بیان اینکه زنجان از استان های امن کشور محسوب می شود، گفت: در بحث پیشگیری از فساد و جرایم، کارها و اقدمات خوبی صورت گرفته است و سرقت ها در استان نسبت به چهار ماه نخست پارسال نزدیک ۵ درصد، در حوزه شرارت و قتل ۵۰ درصد و در تصادفات فوتی حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد و فقط در جرایم مالی در فضای مجازی با افزایش ۹۰ درصدی و جرایم اخلاقی با کاهش ۲۴ درصدی مواجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز