خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

۲ هزار و ۲۳۴ کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در زنجان نشت یابی شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۹۷

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از نشت یابی۲ هزار و ۲۳۴ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع توسط واحد بازرسی فنی این شرکت در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، موسی احمدلو، در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت ها با استاندارد و دستورالعمل های شرکت ملی گاز ایران بازرسی هایی از پروژه های در حال اجرا، ایستگاه های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت پذیرفته است؛ اظهار داشت: با زحمات کارکنان خدوم بازرسی فنی در سال جاری؛ 2 هزار و 234 کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و 67 هزار و 752 عدد انشعاب نشت یابی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته 736 کیلومتر نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در استان صورت گرفته است؛ ابراز داشت: میزان نشت یابی انجام شده از شبکه های گاز استان در سال جاری؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.

احمدلو دلیل این افزایش را شرایط جوی نامساعد در فصل زمستان اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم انجام عملیات نشت یابی در فصل سرما؛ مطابق برنامه زمان بندی 3 ماهه اخر سال 97؛ بخشی، از کار به 3 ماهه اول سال جدید انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه عوامل بسیاری منجر به ایجاد نشتی های جزئی یا وسیع در خطوط لوله گاز می شود؛ افزود: بازرسی های مستمر و نشت یابی؛ اهمیت بسیار زیادی در برنامه های گاز استان داشته و انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر خطوط و  تاسیسات؛ از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه عملیات نشت یابی از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در21 شهر استان انجام و معادل 25 درصد کلیه خطوط گاز رسانی در استان است؛ تصریح داشت: علاوه بر این اقدامات؛ همچنین در 3 ماه نخست امسال؛ 67 هزار و 752 عدد انشعاب و عملک گاز، 369 ایستگاه گاز و 2 هزار و 223 حوضچه شیرآلات نیز در استان زنجان مطابق برنامه ریزی های انجام شده نشت یابی شده است.

احمدلو با تاکید بر اهمیت تأمین ایمن و پایدارگاز برای مشترکین محترم و اهمیت نگهداری و مراقبت از تأسیسات گازدار بویژه تأسیسات مدفون؛ بر لزوم بازرسی های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز تاکید کرد و اظهار کرد: این بازرسی ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شده و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به این موضوع که کاهش آلودگی های زیست محیطی و بهره برداری ایمن از گاز طبیعی از دیگر اهداف در انجام عملیات نشت یابی است افزود: با توجه به افزایش خطوط لوله و انشعابات در استان، پیش بینی شده است در سال 98 میزان 6 هزار و  800 کیلومتر شبکه و 175 هزار و 500 انشعاب؛ نشت یابی شود.

احمدلو در پایان تصریح داشت: امیدواریم با پایش‌های دقیق و به موقع تأسیسات و تجهیزات گازرسانی؛ شاهد افزایش حداکثری ضریب ایمنی شبکه و همچنین افزایش کیفیت سطح خدمات به مشترکین محترم استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز