خبرگزاری کار ایران

با هدف رفع موانع تولید صورت گرفت؛

بازدید استاندار زنجان از چندین واحد تولیدی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۰۴

مدیر روابط‌عمومی‌سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بازدید و بررسی مشکلات چندین واحد تولیدی کشاورزی توسط استاندار زنجان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت گرفت.

به گزارش ایلنا از زنجان، فتح اله حقیقی استاندار زنجان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان روز چهارشنبه 5 تیر ماه به ابتکار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، قبل از برگزاری جلسه کارگروه، با بازدید از چندین واحد تولیدی کشاورزی (شرکت افضل لبن، شرکت کشت و صنعت پایداری، شرکت حسان و مجتمع کشت و صنعت دشت خرم‌دره) در شهرستان‌های سلطانیه، ابهر و خرم‌دره از نزدیک با مشکلات این واحدها آشنا شده و سپس برای بررسی و حل و فصل مشکلات این واحدها جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل مجتمع کشت و صنعت دشت خرم‌دره برگزار شد.

شرکت افضل لبن در سه راهی سلطانیه نخستین شرکتی بود که توسط استاندار زنجان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بازدید قرار گرفت.

این شرکت دارای 12 واحد تولیدی در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع، ظرفیت فرآوری سالانه بالغ بر 8 هزار تن انواع محصولات لبنی را دارد که در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی غیر فعال است.

دکتر حسین جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بعد از بازدید از این شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه در حال حاضر عمده شیر تولیدی استان در خارج از استان فرآوری می‌شود، تصریح کرد: حل مشکل و شروع فعالیت شرکت افضل لبن به دلیل موقعیت مکانی مناسبی که این شرکت دارد، در جلوگیری از خروج شیر خام از استان و ایجاد ارزش افزوده نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

مجتمع کشت و صنعت پایداری دومین شرکت مورد بازدید بود. این شرکت در زمینی به مساحت 42 هکتار، با ظرفیت 62 هزار راس گوسفند داشتی، 54 سوله، اشتغالزایی غیر مستقیم یک هزار نفر، ظرفیت تولید سالانه 960 تن شیر و 550 تن گوشت قرمز هم‌اکنون در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال آینده تکمیل و ساخت آن به پایان برسد.

یک واحد بره‌پرواری 60 هزار راسی، کشتارگاه دام، یک واحد بسته‌بندی گوشت قرمز، مزرعه 150 هکتاری کشت علوفه، کارخانه خوراک دام و گلخانه 30 هکتاری در این کشت و صنعت احداث و راه‌اندازی خواهد شد تا تمام زنجیره‌های تولید به صورت یکجا در این شرکت مستقر باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از مجتمع کشت و صنعت پایداری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دامداری‌های خاورمیانه یاد کرد و افزود: اثرات راه‌اندازی این شرکت در حوزه گوشت قرمز در کشور به خوبی ملموس خواهد بود.

شرکت حسان در شهرستان ابهر سومین شرکتی بود که مورد بازدید استاندار زنجان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت.

این شرکت در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع با اشتغالزایی 49 نفر در حوزه تولید، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی بویژه کشمش فعالیت دارد و سالانه بالغ بر 12 هزار و 400 تن کشمش در این شرکت فرآوری می‌شود. این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صادر کننده محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود.  

مجتمع کشت و صنعت دشت خرم‌دره که یکی از بزرگ‌ترین کشت و صنعت‌های کشور محسوب می‌شود آخرین شرکت مورد بازدید بود. این شرکت در سطح یک هزار و 200 هکتار در حوزه تولید محصولات دامی، باغی و زراعی فعالیت می‌کند.

گفتنی است، بعد از بازدید از شرکت‌های فوق، مشکلات و خواسته‌های آنان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفته و استاندار زنجان دستور پیگیری و حل مشکلات این واحدها را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز