خبرگزاری کار ایران

محمدی قیداری خبرداد:

۱۴۵ کودک تحت پوشش بهزیستی۱۱۹ حامی دارند / کمک 700میلیون تومانی کمک نقدی و 110 میلیون تومان کمک غیرنقدی به سیل زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۷۳

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ۱۱۹ نفر حامی از ۱۴۵ کودک تحت پوشش بهزیستی حمایت می کنند که مجموع کمک های حامیان در سال گذشته ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری امروز در نشست خبری، اظهار کرد: در قانون تشکیل سازمان بهزیستی وظایفی با اتکا به مشارکت های مردمی تبیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، به معاونت مشارکت های مردمی سازمان اشاره کرد و گفت: تشکل های خیریه هم در کشور در این راستا فعالیت می کنند و جا دارد  در جهت فرهنگ سازی این مهم لازم است تا از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه مشارکت‌ها در ماه رمضان قوت بیشتری به خود می‌گیرد، گفت: اطعام ایتام یکی از طرح های بهزیستی است که افطاری ساده ای به این منظور ترتیب داده می شود.

وی با بیان اینکه 20 هزار معلول و 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: خیرین استان به مراکز سالمندان و مراکز بیماران روانی هم کمک می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مشارکت های مردمی در سال گذشته  8 میلیارد و 200 میلیون تومان نقدی و غیرنقدی و خدماتی بود، خاطرنشان کرد: 1261 خیر در قالب 426 گروه با بهزیستی همکاری می کنند.

وی همچنین به طرح حامی بهزیستی به عنوان یکی از طرح های بهزیستی در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در این طرح خیرین از طریق بهزیستی با نیازمندیهای کودکان تحت پوشش بهزیستی در قالب تحصیل و دیگر نیازها مطلع و هزینه ها را به حساب افراد واریز می کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، 119 نفر حامی از 145 کودک تحت پوشش بهزیستی حمایت می کنند که مجموع کمک های حامیان در سال گذشته 35 میلیون و 300 هزار تومان بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در طرح شکرانه سلامت 180 نفر  33 میلیون تومان به بهزیستی کمک کردند.

این مقام مسئول به اقدامات بهزیستی در کمک به سیل زدگان کشور اشاره کرد و افزود: 700 میلیون تومان کمک نقدی و 110 میلیون تومان کمک غیرنقدی به سیل زدگان کمک شد.

محمدی قیداری با یارآوری توزیع 6695 پرس غذا و اجرای 61 برنامه افطاری به مناسبت ماه رمضان در سال گذشته افزود: این برنامه های افطاری با همراهی تشکل ها و خیریه ها بود که یک میلیارد ریال ارزش ریالی داشت.

وی حضور خیرین در ضیافت مهربانی از دیگر برنامه های ماه رمضان سازمان عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه ها هم به این ضیافت ها دعوت می شوند که این حضور موجب حل مشکلات مددجویان می شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان سال گذشته 87 برنامه ضیافت مهربانی با حضور 130 مدیر و مسول اجرا شد و 221 میلیون تومان جمع اوری شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 154 میلیون تومان از محل پایگاه های جمع آوری زکات فطریه جذب شد، تصریح کرد: مجموع کمک های جمع شده در ماه مبارک رمضان سال گذشته 6 میلیارد و 55 میلیون ریال بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار پاکت برای جمع آوری فطریه توزیع شد، افزود: 830 پایگاه و  959 صندوق برای این منظور پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز