خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان خبرداد:

افزایش حقوق مستمری بگیران با حقوق اردیبهشت ماه ۹۸ پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۳۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران به همراه حقوق اردیبهشت ماه به حساب افراد واریز خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا از زنجان، مسعود علیاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 53 درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته در استان ماهیانه 100 میلیارد تومان خدمات در حوزه تامین اجتماعی در قالب 18 نوع خدمت ارائه داده است، گفت: از این مبلغ 70 میلیارد تومان ماهیانه در قالب مستمری بازنشستگی، کار افتادگی و بازماندگان ارائه شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع 1200 میلیارد تومان خدمات در قالب این 18 نوع خدمت به مردم استان ارائه شده است.

افزایش حقوق مستمری بگیران با حقوق اردیبهشت ماه ۹۸ پرداخت می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: امسال به دلیل افزایش حداقل دستمزد از سوی شورای عالی کار حداقل دستمرد 36.5 درصد افزوده شد، رقم خواربار از 110 هزار به 190 هزار، حق مسکن که در هیات دولت به تصویب رسید از 40 هزار به 100 هزار تومان رسیده و سایر سطوح دستمزد 13 درصد بعلاوه 261 هزار تومان ماهیانه نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

به گفته علیاری، امسال حقوق اردیبهشت با افزایش جدید به مستمری بگیران پرداخت خواهد شد؛ 36.5 درصد نسبت به حقوق حداقل بگیران افزوده خواهد شد و سایر سطوح به مانند دیگر بیمه شدگان اضافه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حقوق پایه حداقل بگیران امسال به یک میلیون و 516 هزار و 881 تومان رسیده است؛ 22 هزار تومان حق کمک مسکن، کمک سبد کالایی 41 هزار تومان خواهد بود در مجموع حقوق این افراد به یک میلیون و 700 هزار تومان می رسد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در طرح «مرحوم دکتر نوربخش» به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است، گفت: مقرر شده در این طرح 65 خدمت به صورت غیرحضوری به افراد ارائه شود.

وی با بیان اینکه ازاین طرح از 22 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون 5 هزار خدمت غیرحضوری ارائه شده است، افزود: درخواست صدور دفترچه درمانی به صورت غیرحضوری یکی از این خدمات است که افراد می توانند بدون حضور در کارگزاری ها درخواست خود را ارائه کنند و بنا به درخواست خود فرد دفترچه به آدرس متقاضی ارسال می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان  متقاضیان برای اطلاع از سابقه خدمت، محاسبه میزان خدمت، سنوات پرداخت حق بیمه، بیمه دوران خدمت سربازی، دریافت غرامت فوت، غرامت ایام بارداری و ... بدون مراجعه به کارگزاری ها به صورت غیرحضوری خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان یکی از مزیت های این طرح را اطلاع از ثبت اسامی بیمه شوندگان عنوان کرد و گفت: به کمک این طرح راه هرگونه تخلف برای کارفرمایانی که از زیر بار بیمه کارگران تحت پوشش خود سرمی زنند، می بنند.

وی با اشاره به نشانی این سامانه به آدرس eservis.tamin.ir تصریح کرد: اعتراض به بازرسی ها، ثبت نام اولیه و اعتراض به سابقه کاری از دیگر خدمات این طرح است و در صورت همراهی افراد انقلابی در بیمه کشور اتفاق می افتد.

علیاری به طرح«خدمات نوین» به صورت حضوری اشاره کرد و گفت: از 7 شعبه تامین اجتماعی استان، پنج شعبه این طرح را اجرا می کنند؛ در این طرح میزخدمتی دایر شده است تا تمام خدمات مربوط به خدمات نوین در شعبات، پاسخگویی درخواست مراجعه کنندگان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 45 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند، گفت: 3300 نفر هم در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز