خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

نقش هدایتگری معلمان در جامعه انکار ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۰۲

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه معلمان طلایه‌داران پیشرفت و رویش در هر کشور و جامعه هستند، گفت: پلیس و معلمان در صف اول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع معلمان و دانش آموزان دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه شاهد فاطمیه از تلاش‌های گسترده، موثر و دلسوزانه اساتید و مدرسان این دبیرستان قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان سپس نقش معلمان را در هدایت جامعه انکارناپذیر دانست و گفت: می بایست به نقش انکار ناپذیر معلمان به خوبی پرداخته شود.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه اگر انگیزه های دینی و مهارت های زندگی خوب آموخته شود آسیب های اجتماعی اتفاق نمی افتد، اظهار داشت: روز معلم ، روز پاسداشت مقام و منزلت انسان‌های وارسته و فداکاری است که از عمق جان عهده‌دار تعلیم و تربیت نسل آینده و پایه گذار پیشرفت و تعالی جامعه‌ به سوی کمال هستند.

وی ادامه داد: معلمان، با رسالت پیامبرگونه خود، در تربیت نسل آینده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که جوانان و دانش‌آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را تهدید می کند، نقش موثری دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه معلمان طلایه داران پیشرفت و رویش در هر کشور و جامعه هستند، تصریح کرد: پلیس و معلمان در صف اول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و نقش بی بدیلی در خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان برعهده دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان افزود: رابطه ای عمیقی بین آرامش ، امنیت ، نظم اجتماعی و تعلیم و تربیت وجود دارد و معلمان می توانند جامعه، دین، اسلام، حجاب و امنیت جامعه را تحکیم بخشیده و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، نقش موثری ایفاء کند.

سردار جهانبخش گفت:یک معلم باید از نظر تراز علمی، معرفتی، اخلاقی و شخصیتی خود را به حدی برساند که مخاطب را به باور لازم پیرامون موضوع مربوطه رسانده و بدین وسیله است که فراگیر و مخاطب می تواند بیشترین بهره را از وجود چنین معلمی ببرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار داشت: تعلیم و تربیت موهبتی است الهی و انبیای عظام، بزرگترین معلمان و مربیان بشریت و واسطه ای بی بدیل برای هدایت انسان هستند و در جامعه ای که دانایی اساس توانایی است، تلاش دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت بسی گرانمایه و عزیز شمرده می شود و قطعاً پیشرفت و تعالی جامعه بدون همت مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه اولین نقش معلم می تواند در بحث انتقال فرهنگی باشد گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت فرهنگی، تربیتی و علمی جامعه محسوب می شود و معلمان در شکل گیری جامعه دینی با گفتمان قرآنی نقش کلیدی و بسیار مهمی دارند.

به مناسبت روز معلم سردار " رحیم جهانبخش " فرمانده انتظامی استان به همراه فرمانده انتظامی شهرستان زنجان ، رئیس پلیس راهور ، معاون اجتماعی ، رئیس دفتر فرماندهی انتظامی استان و رئیس کلانتری 15 شهرستان زنجان با حضور در دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه شاهد فاطمیه زنجان با اهداء شاخه گلی از زحمات معلمان قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز