خبرگزاری کار ایران

در فروردین ماه سال جاری صورت گرفت؛

بیش از ۱۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۵۹۷

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۶ دستگاه تردد شمار برخط و ۱۸ دستگاه نصب شده در ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی استان در فروردین امسال ۱۵ میلیون و ۳۴۰ تردد به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، عبدالحسین علی اکبری، امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین با و کمترین تردد در محور تکاب- دندی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: 14 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 10 درصد بوده و استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­‌ها قرار دارد.

وی افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 283 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است؛ میانگین کشوری این نرخ در این مدت 382 وسیله نقلیه است و استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 17 را در کشور داراست.

علی اکبری بیان داشت: از دیدگاه آماری از کل ترددهای صورت گرفته در جاده های استان در فروردین ماه گذشته 3 درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 15 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود 17/000 تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که کمتر از نیم درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده است که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای است.

وی افزود: ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 17 الی 19 می‌باشد و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد و کنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها سبب کاهش ریسک وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد‌ شد.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان درمجموع ترددها در محورهای مواصلاتی استان در فروردین ماه گذشته روز پنجشنبه 15 فروردین بیشترین ترافیک روزانه در جاده های استان با 7570.000 وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ  دوشنبه 26 فروردین با حدود 366.000 جابجایی در جاده های استان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز