خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری:

انتصابات نادرست یکی از ریشه‌های فساد در جامعه است/ فساد استفاده از قدرت برای منافع شخصی است/ ریشه‌کنی فساد در گرو مقابله با جرائم است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۵۹۷

مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ریشه فساد در رشوه و اختلاس نیست بلکه به انتصابات ارتباط دارد ، گفت: یکی از ریشه‌های فساد انتصابات‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد امین رضازاده، در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اجرای قانون بازنشستگی اظهار کرد: در این راستا  یک عده از مدیران را از دست دادیم،  هر چند که انتخاب استاندار زنجان یکی از انتصابات خوبی بود که رخ داد.

مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز بعضا به امر شایسته سالاری توجه نشده و رفیق بازی و فامیل بازی وجود دارد، گفت: امروز اگر مشکلات اقتصادی را مهندسی معکوس کنیم به انتصابات برمی‌گردد چون در این صورت اتفاقات خوبی رخ خواهد داد‌.

وی با اشاره به اینکه ریشه فساد در رشوه و اختلاس نیست بلکه  به انتصابات ارتباط دارد، گفت: یکی از ریشه‌های فساد انتصابات‌ است.

رضازاده با اشاره به اینکه انتصاب خوب بیش از ۵۰ درصد در امور موثر است، اضافه کرد: اگر ما می‌خواهیم جلوی فساد را در کشور بگیریم باید در زمینه انتصابات دقت کنیم.

مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای کاهش ریشه فساد باید با جرائم کوچک نیز برخورد شود، گفت: نخستین مرحله در مبارزه با فساد پیشگیری‌های فرهنگی، عدم وجود شرایط برای وقوع جرم و البته اقدامات قضایی از موارد مبارزه با فساد است.

رضازاده با اشاره به اینکه هر اقدام نادرستی می‌تواند سرمنشا فساد باشد، گفت: ریشه فساد، ضعف، ناکارآمدی و انتصاب بد است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز