خبرگزاری کار ایران

نوبخت در زنجان خبرداد:

۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حال پرداخت است/اختصاص ۱۴ میلیارد دلار را برای کالاهای اساسی مردم/حقوق اسفند کارکنان دولت زودتر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۴۶۴

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت یارانه‌ها از دوشنبه هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: حقوق اسفند کارکنان دولت نیز زودتر پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدباقر نوبخت ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این هفته نخستین پرداخت‌ها برای ۷۸ تا ۷۹ میلیون نفر پرداخت می‌‌‌شود، گفت: یارانه‌‌‌ها روز دوشنبه واریز خواهد شد. با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز زودتر از ماه‌های دیگر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تکمیل رسیدگی به لایحه بودجه در سال آینده خدمات مناسبی به جامعه ارائه شود و مسائلی که در توزیع برخی کالاها وجود دارد حل شود، اظهار داشت: تلاش می‌شود، آنچه به صورت رسمی جزو تعهدات دولت است، با هر بخش از درآمدهای ارزی حداقل ۱۴ میلیارد دلار را برای کالاهای اساسی مردم از جمله نهاده‌ها و دارو تخصیص دهیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه به همه کسانی که می‌خواستند این کالاها را عرضه کنند و به همه ۲۵ قلم کالای اساسی در همان حد چهار هزار و ۲۰۰ تومان ارز پرداخت شد، تصریح کرد: البته بخشی وارد نشد و بخشی که وارد شد به لحاظ تفاوت قیمتی که داشت با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی محاسبه نشد و از همین رو ما باید تجدیدنظر کنیم.

نوبخت با بیان اینکه آنچه که دولت و مجلس بر آن توافق دارند، این است که ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان اضافه شود، خاطرنشان کرد: الان مجموع ارقام ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است. ۲۰ درصد این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان است که به تبع ۱۹۲ هزار میلیارد تومان سال آینده توزیع خواهیم کرد یا در قالب افزایش حقوق اقدام خواهد شد اما آنکه این مبلغ چگونه بین حدود پنج میلیون نفر توزیع شود، یعنی به همه ۲۰ درصد بدهیم یا طبق مصوبه مجلس در دو مرحله واریز شود یعنی ۴۰۰ هزار تومان به هر کارمند بدهیم که در آن صورت ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد و هشت هزار میلیارد تومان باقی خواهد ماند که این هم اختلاف در پرداخت است.

وی ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی در همکاری با دولت در حوزه‌های مختلف ابراز داشت: متاسفانه این پیشنهاد در کمیسیون مطرح نشد و شاید اگر با جزئیات بیشتری مطرح می‌شد. مثل همین ۱۴ میلیارد دلار یا یارانه اگر این هم مطرح می‌شد، بهتر بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز به هیچ وجه مصلحت نیست که دو صدایی بین دولت و مجلس وجود داشته باشد، عنوان کرد: خود این ۲۰ درصد هم رقم قابل توجهی با توجه به سختی کار کارکنان دولت نیست و زیبنده نیست که همین مبلغ بین مجلس و دولت اختلاف‌افکنی کند.

نوبخت ادامه داد: ۳۳ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و برای سال آینده این بودجه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش و به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حال پرداخت است، یادآور شد: همچنین حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت رسمی مالیاتی غیر از آنچه در قالب فرار مالیاتی روی می‌دهد، در کشور وجود دارد که مجددا باید در این زمینه تجدیدنظر شود و سازمان برنامه و بودجه در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز