خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش بین‌المللی بهداشت محیط مطرح کرد:

«گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین» باعث به وجودن آمدن باران‌های اسیدی و ریزگزدها می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۳۵

دبیر همایش بین‌المللی بهداشت‌محیط گفت: آلودگی‌های محیط زیست و انتشار گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین"باعث به وجودآمدن باران‌های اسیدی و ریزگردها می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهراسبی با اشاره به اینکه این همایش یک همایش ملی است که تبدیل به همایش بین المللی شده است، اظهارکرد: از دانشگاه های مختلف دنیا در این همایش شرکت می کنند.

دبیر سومین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط، با اشاره به اهداف برگزاری سومین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط ، گفت: مهم ترین هدف این است که بتوانیم در مباحث علمی و بین المللی توجهات وسیع تری را به استان جلب کنیم، تا تاثیر مستقیم علمی در تدریس و سر فصل های مباحث درسی در دانشگاه ها توسط اساتید به دانشجویان تزریق شود؛ در این همایش رئیس بخش بهداشت و 10 استاد برجسته از کشور مهمان این همایش خواهند بود.

این مقام مسئول،افزود: در بین موضوعات انتخاب شده در 8 موضوع سخنرانی کلیدی خواهیم داشت و در کنار آن نشست های کارگاهی تخصصی هم برگزار خواهد شد و آخرین یافته های علمی و منطقه ای در این کارگاه ها به اشتراک گذاشته می شود که یکی از کارگاه‌ها تحت عنوان، تغییر شرایط اقلیمی است که توسط تیم دکتر ثبوتی تشکیل خواهد شد. قابل ذکر است این کارگاه ها مورد توجه who قرار گرفته است.

مهراسبی،خاطر نشان کرد: در این همایش از شرکت کنندگان مبلغی دریافت شده است ولی برخی دانشجویان ارشد و دکتری نیز از دانشگاه های کشور به همایش دعوت شده اند و از وزارت کشور هم در این همایش شرکت خواهند کرد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی بهداشت محیط، بخاطر بین المللی بودن این همایش، که سعی در تحریم علمی می کردند ولی توسط ارتباط برخی ازاساتید با محققین خارجی توانستیم ارتباط بگیریم،گفت: یک استاد و محقق آمریکایی در موضوع آلودگی های ناشی از جنگ در سطح منطقه ای ، 2 نفر از محققین آلمانی در موضوع آلودگی محیط زیست و ارتباط آن با بیماری سرطان و از هلند در موضوع آلودگی آب های زیر زمینی و منابع آب‌های زیر زمینی و کشور مالزی در بحث آلودگی هوا به این همایش دعوت شده اند که هر کدام به عنوان یک سخنران با موضوع کلیدی به مدت 20 دقیقه سخنرانی خواهند کرد.

دکتر پیدایی، با اشاره به نکات مهم برگزاری همایش، خاطر نشان کرد: تغییر شرایط اقلیمی که تبعاتی مثل کمبود منابع آبی، که امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می دهد در موضوع تغییر اشرایط اقلیمی و اثرات آن در منابع آب،تحت عنوان کارگاه توسط شرکت آب و فاضلاب برگزار خواهد شد؛ در این مراسم 30 نفر از مدیران بهره برداری کشور شرکت خواهند داشت و در آنجا استفاده از پس آب تصفیه ها مطرح خواهد شد این تجربیات در این کارگاه ها به اشتراک گذاشته می شود.

وی،در پایان افزود: 280 نفر دانشجو در مقاطع ارشد و phd و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و 200 نفر از اساتید سراسر کشور که برخی به عنوان داور و یا ارائه مقاله و یا به صورت شنونده در این جلسات شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز