خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیاردی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۱۴

معاون استانداری زنجان از بهره‌برداری طرح هایی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیاردی و اشتغالزایی ۱۵۰۰نفر در هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرامرز نیک‌سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، ضمن تشریح طرح‌های هفته دولت در زنجان اظهار کرد: در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات استان زنجان طرح‌هایی با 860 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد 1500 فرصت شغلی در هفته دولت امسال قابل بهره برداری است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 8 طرح صنعتی با 816 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد 853 فرصت شغلی کنار هفت طرح کشاورزی با حجم سرمایه گذاری معادل 19 میلیارد تومانی و ایجاد 438 فرصت شغلی به بهره برداری می رسد، گفت: هشت طرح بخش خدمات با حدود 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی 270 نفر از جمله پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت سال جاری است.

نیک سرشت بر ضرورت تقویت بخش گردشگری استان زنجان افزود: میزان اشتغال استان در بخش صنعت 31.9 درصد و بخش خدمات 34 درصد است.

وی به وجود معادن و موقعیت جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: این استان جزو 5 استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری است که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: در استان زنجان به جهت مکانیزاسیون کردن کشاورزی و آبیاری تحت فشار  توانسته ایم به افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی در واحدسطح و افزایش بهره وری از منابع آبی در این حوزه دست یابیم.

به گفته وی، سال 96 تسهیلاتی بالغ بر 4700 میلیارد تومان از محل منابع بانکی و تسهیلات تکلیفی در استان پرداخت شد و در 6 ماهه نخست سال‌جاری هم بالغ بر 1500 میلیارد تومان تسهیلات از این محل در استان زنجان پرداخت شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی پرداخت شده، گفت:  از 100 میلیارد تومان سهم استان در این بخش، مقادیر بیشتری جذب شده و 28 میلیارد تومان هم از محل اشتغال فراگیر به متقاضیان پرداخت شده است.

نیک سرشت، در پایان تصریح کرد: با راه اندازی پنجره واحد در حمایت از سرمایه گذاران در استان زنجان و با تعریف فرایندهای مشخص و کاهش بروکراسی های زائد اداری، بازه زمانی سرمایه گذاری در استان زنجان از لحظه تحویل درخواست تا دریافت مجوز فعالیت، بین یک هفته تا 39 روز طول می کشد و درصدد کاهش این بازه زمانی در استان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز