خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان :

خشکی زنجان یک واقعیت اقلیمی است/ تنها راه مقابله با کم‌آبی مدیریت صحیح مصرف است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۴۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: خشکی در استان زنجان یک واقعیت اقلیمی است و تنها راه مقابله با آن مصرف صحیح آب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی اظهار داشت: مشترکان در فصل اوج گرما با راهکارهایی ساده می توانند از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آورده و این مایه حیات بخش را برای خود و آیندگان ذخیره کنند.

وی افزود: آبیاری درختان و گیاهان در ساعات خنک روز می تواند از هدر رفت آب به نحو چشمگیری جلوگیری بعمل آورده و میزان بهره وری آبیاری را نیز افزایش دهد که متاسفانه این مورد از نظر برخی شهروندان مغفول مانده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: اگر تنها در هنگام مسواک زدن شیر آب باز باشد در هر دو دقیقه با جریان متوسط،حدود دوازده لیتر آب هدر می رود.

وی اظهار داشت: به طور متوسط یک سوم(30%) مصرف آب در هر خانه مربوط به بخش استحمام است که با کاهش 5 دقیقه ای زمان حمام کردن در ازای هر دقیقه کاهش 20 لیتر آب صرفه جویی خواهد شد.

جزء قاسمی با بیان اینکه برخی شهروندان برای شست و شوی فرش‌ و خودروی خود  از آب شرب استفاده می کنند گفت: با فرهنگ سازی صحیح استفاده از آب می‌توان در بسیاری از زمینه‌ها از هدر رفت آب به صورت بیهوده جلوگیری به عمل آورد.

این مسئول رفع نقص فنی کولر‌ها و استفاده از سایه‌بان برای کولر را باعث کاهش 10 درصدی مصرف آب اعلام کرده و افزود: جایگزینی جارو به جای شلنگ آب در پاکسازی حیاط و محوطه‌ها و عدم استفاده از آب آشامیدنی برای شستشوی خودرو نیز از دیگر راهکار های کاهش مصرف آب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز