خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان خبرداد:

6 شهر استان زنجان با بحران آب روبروست/ مشکل جیره بندی آب نداریم/ سال گذشته خشک‌ترین پاییز 50 سال اخیر را داشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۳۷

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: 6 شهر استان زنجان با بحران جدی آب روبروست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، امروز دوشنبه (4تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به پوشش 7 شهر استان توسط شرکت آب و فاضلاب ، گفت: تامین و تصفیه و جمع آوری فاضلاب و مدیریت بهینه مصرف آب جزو وطایف این شرکت در این استان است.

جزء قاسمی، با بیان اینکه شاهد وضعیت نامطلوب مصرف آب در سطح استان و کشور، هستیم ادامه داد: کشور ایران 2 برابر میانگین جهانی مصرف آب دارد.

وی، با اشاره به تعاملو  همکاری مردم و مسئولان و فرهنگسازی و مدیریت بهینه آب، گفت: پاییز سال گذشته خشک ترین پاییز 50 سال اخیر در زنجان شاهد بودیم.

جزء قاسمی، با بیان اینکه در سالجاری بارندگی مطلوبی را دراستان شاهد بودیم، تصریح کرد: با وجود بارش‌های رگباری و شدید در زنجان و با توجه به تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران در زنجان منابع سطحی و زیر زمینی استان چنداتن وضعیت مطلوبی ندارند.

 به گفته این مقام مسئول در استان زنجان، با توجه به وضعیت کنونی سدهای تامین کننده آب زنجان با ظرفیت ذخیره سازی پایین تر از میانگین متوسط آب شاهد تراز منفی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، مصرف آب روزانه هر فرد را حدود 200 لیتر در روز عنوان کرد و گفت: در مجموع هر نفر در طول هر شبانه روز حدود 600 لیتر مصرف آب دارد.

جزء قاسمی، با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در راستای بهبود منابع آب و مدیریت بهینه آب با استفاده از فرهنگ‌سازی و روش‌های نوین مصرف آب، ادامه داد: مردم فقط 40 درصد از قیمت مصرفی آب را پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، کسب رتبه دوم کشوری را در زمینه کیفیت آب زنجان مهم ارزیابی کرد و گفت: 90 درصد آب مصرفی زنجان در بخش کشاورزی استفاده می شود.

این مسئول در استان زنجان، بازگردانی آب را به چرخه مصرف دوباره در زنجان مهم دانست و تاکید کرد: زنجان دارای ظرفیت مناسب برای مصرف دوباره آب در حوزه صنعت باپساب است.

وی، نگاه اقتصادی به آب را مهم برشمرد و گفت: نیازمند همکاری همه اقشار مردم در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اشاره به آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برای آموزش همگانی در خصوص صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب ، تصریح کرد: بزودی کارگاه آموزش مصرف و صرفه جویی برای خبرنگاران تشکیل می شود.

جزء قاسمی، با بیان اینکه خرمدره پرمصرف ترین شهر استان در حوزه آب بوده است، گفت: 6 شهر استان زنجان دارای بحران آب است که با برنامه ریزی‌هایی که در این زمینه انجام شده فعلا شاهد وضعیت مناسب آب در این شهرها هستیم و پیش بینی می شود در استان زنجان امسال مشکل کم آبی و جیره بندی نداشته باشیم.

جزء قاسمی، در پایان سخنان خود اضافه کرد: تصفیه خانه های شهرهای زنجان، ماهنشان و ابهر در مدار استفاده هستند و بزودی تصفیه خانه‌های 4 شهر استان نیز وارد چرخه استفاده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز