خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان:

سخت‌گیری برای مطبوعات موجب رانت خواری می‌شود /توقف اشتراک نیم بها برای نشریات/ اعلام آمادگی برای برگزاری جشنواره موسیقی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۱۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف اشتراک نیم بهای رسانه های مکتوب و نشریات در کشور خبر داد و گفت: بازار کاغذ، بازاری قابل دسترس برای متولیان حوزه چاپ می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، ‌سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اصحاب فرهنگ،‌هنر و رسانه شهرستان‌های زنجان، ایجرود، طارم و ماهنشان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کثیری از افراد در حیطه‌های فرهنگ، هنر و رسانه مشغول فعالیت هستند.

به گفته صالحی سفرهای برنامه‌ای و مناسبتی به استان‌ها در راستای هدایت منابع محدود به استان هاست که در این خصوص تفاهم نامه‌هایی با استانداران منعقد می شود و فرصتی برای رسیدن به چشم اندازهای ترسیم شده فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جایزه دوسالانه منزوی پیشنهاد خوبی از سوی هنرمندان است، گفت: نمایشگاه کتاب امسال در زنجان و با قوت بیشتری اجرا می شود.

صالحی خاطرنشان کرد: امسال آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره موسیقی در زنجان اعلام می دارد.

وی با اشاره به بیمه 32 هزار نفر از هنرمندان گفت: برای بیمه هنرمندان تلاش های بسیاری انجام شده است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه رسانه دو نگاه در وزارتخانه وجود دارد که مورد اول، مطبوعات را حقوق شهروندی خود می داند و نگاه دوم اینکه  سخت‌گیری در این حوزه موجب رانت‌خواری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کاغذ هم نشست هایی با فعالان حوزه چاپ و تامین ارز کاغذ و اینکه بازار کاغذ را بازاری قابل دسترسی قرار دهیم اقداماتی در حال انجام است، گفت: اشتراک نیم بها برای نشریات در کشور متوقف شده است.

این مقام مسئول به هفته فرهنگی زنجان به عنوان مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده اشاره کرد و گفت: این برنامه فرصت خوبی برای بیان ظرفیت استان هاست که در دستور کار قرار دارد.

صالحی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های روستایی خانه‌های فرهنگی مهمی در روستاها محسوب می شود که برنامه‌هایی برای حمایت از این کتابخانه‌ها در دستور کار است، گفت: بازسازی تنها فرهنگسرای شهرستان طارم هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ورود بخش خصوصی، چند منظوره کردن سینما و کارهای فرهنگی و ایجاد پردیس های سینمایی را از تاکیدات وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 100 سینما در کشور ساخته شد و 125 میلیارد تومان فروش بلیت های سینما را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش 35 درصدی مخاطبان سینمایی گفت: یکی از کانون‌های موثر و سریع الوصول در پول و ثروت، حوزه هنر است.

وی با اشاره به اینکه جریان هنر در کشور جریان خلاقی است، گفت: گردش موسیقی در کشور 350 میلیارد تومان در کشور است و بخش خصوصی می تواند با سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر، این حوزه را به ثروت تبدیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز