خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان و کارشناسان صورت گرفت؛

برنامه‌های ویژه بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۹۵

به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر برنامه های متنوعی در بیمارستانهای امام حسین (ع) زنجان و امید شهرستان ابهر برگزار شد .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر ، مراسم جشنی با حضور مسئولان بیمارستان و کارشناسان تغذیه با شیر مادر و جمعی از مسئولان بخش‌ها و مادران نوزادان تازه بدنیا آمده در محل بیمارستان امام حسین (ع) زنجان برگزار شد.

در این مراسم دکتر عباس مرتضوی رئیس بیمارستان ضمن تبریک هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به فعالان و کارشناسان  تغذیه با شیر مادر و مادران نوزادان تازه بدنیا آمده ، به فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر خیر اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام حسین (ع) در سال 1390 لوح دوستدار شیر مادر را دریافت کرد و در سالهای گذشته نیز توانسته است با تمدید اعتباراین لوح و ارتقا، کیفیت خدمات، سیاست‌های جهانی ترویج با شیر مادر قدم‌های بسیار موثری را برداشته و به عنوان دوستدار کودک در استان شناخته شود .

دکتر مرتضوی تصریح کرد: تاثیر زایمان‌های انجام شده سزارین با زایمان طبیعی در شیر دهی و ارتباط عاطفی مادر و نوزاد مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصله نشان داد که در زایمان‌های بی درد و طبیعی ارتباط عاطفی مادر و نوزاد با 81 درصد در مقابل با 19 درصد آمار سزارین تفاوت معناداری را دارد .

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان به برنامه درمانگاه تخصصی پرداخت و تاکید کرد با حضور کارشناسان تغذیه شیر مادر کلاس‌های آموزش شیر دهی بواسطه حل مشکل مادران در چند روز اول شیردهی به صورت رایگان در درمانگاه تخصصی بیمارستان برگزار می شود.

گفتنی است پارک بانوان زنجان در تاریخ 17مرداد ماه و همچنین مصلای نماز جمعه این هفته در زنجان ، شاهد فعالیت غرفه بیمارستان امام حسین(ع) با هدف ترویج تغذیه با شیر مادر بود و بیش از 2400 برگ پمفلت‌های آموزشی و بروشورهای ترویج تغذیه با شیر مادر بین بانوان نمازگزار توزیع شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز