خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان خبرداد:

پرداخت ماهانه 30 میلیارد تومان به 18 هزار نفر از صندوق بازنشستگی/ وابستگی 70 درصد صندوق بازنشستگی کشور به دولت

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۶۳

مدیر صندوق بازنشستگی استان زنجان، با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سالجاری، گفت:بالغ بر یک میلیون و 370 نفر تعداد بازنشستگان کل کشور است که در استان زنجان بیش از 18 هزار نفر بازنشسته 30 میلیارد تومان از صندوق حقوق ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، میرهادی موسوی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت کار، اظهار داشت: بزرگترین صندوق در ایران صندوق سازمان تامین و صندوق بازنشستگی کشوری است.

موسوی، با بیان اینکه خواسته دیرینه بازنشستگان همواره بحث هماهنگ سازی حقوق بوده است ، ادامه داد: در این راستا ساماندهی حقوق 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای بازنشستگی کشوری لحاظ شده است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سالجاری با ورود به بحث هماهنگ سازی، گفت: بالغ بر 1 میلیون 370 نفر تعداد بازنشستگان کل کشور است و در استان زنجان نیز 18 هزار نفر از این صندوق بازنشستگی می گیرند.

این مسئول در استان زنجان یادآور شد: بازنشستگان می‌توانند از تسهیلات سفرها در این زمینه استفاده کنند.

وی، همچنین خبر از پرداخت وام 5 میلیون تومانی از شهریور ماه سالجاری به بازنشستگان تحت پوشش صندوق داد و گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان در سال جدید اعمال خواهد شد.

موسوی، با بیان واگذاری بخشی از خدمات امور بازنشستگان به دفاتر خدماتی، تصریح کرد: جشنواره ورزشی استانی و کشوری برای بازنسشتگان با انتخاب برترین‌ها در سطح استانی و کشوری برگزار می شود.

وی همچنین برگزاری دوره های آموزش و پیشگیری از بیماری‌های سالمندی نظیر آلزایمر و... را نیز از جمله اقدامات در این حوزه عنوان کرد و گفت: در سالجاری جشن تجلیل از بازنشستگان در شهریور ماه امسال برگزار می شود.

وی با اشاره به وجود 12 کانون بازنشستگی در استان زنجان، اضافه کرد: ماهانه 30 میلیارد بازنشستگان استان حقوق دریافت می‌کنند که سالانه بالغ بر 370 میلیارد تومان حقوق را شامل می‌شود.

وی، با اشاره به اهمیت تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادن بازنشستگان از طریق صندوق بازنشستگی کشور، ادامه داد: علت عدم رضایتمندی بازنشستگان در این حوزه از خدمات محدود درمانی، کاهش و اختصاص ندادن بودجه در این زمینه از طریق دولت به این صندوق بوده است.

این مقام مسئول در استان زنجان، تصویب قوانین و ناکارآمدی دولت‌های سالهای گذشته و عدم بیمه و بازنشستگی زود هنگام را از عوامل خالی شدن صندوق‌های بازنشستگی کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی با مشکلاتی در این زمینه مواجه است که این صندوق در حال حاضر از منابع خود استفاده می کند.

وی در ادامه با اشاره به وابستگی 70 درصدی صندوق بازنشستگی کشور به منابع دولتی، تصریح کرد: متاسفانه میانگین سنی بازنشستگی کشور با 51 سال و ورودی صندوق با عدم جذب نیروی کار از جمله مشکلات در این حوزه باعث وجود بحران در صندوق‌ها شده است.

موسوی در پایان سخنان خود گفت: جشن بازنشستگی در 6 محور فرهنگی و هنری و ایثار و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز