خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری زنجان:

جشنواره غذای اکو از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۸۹۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه جشنواره غذای اکو شکوفایی رابطه آینده‌نگر بین ایران و سایر کشورهاست، گفت: دغدغه کشورهای عضو اکو صلح و سعادت بشری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شب گذشته (13 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم، گفت: استان زنجان پتانسیل های فرهنگی بسیاری با مردمی مهربان و مهمان نواز دارد.

رحمتی، با بیان اینکه جشنواره غذای اکو به منظور ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها برگزار می شود، گفت: این جشنواره یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری اینکه تعالی هر کشوری در حوزه دانش و فرهنگ در گرو تبادل و تعامل افکار و اندیشه‌های مختلف است، ادامه داد: از این رو نوامیس فرهنگی یکی از درخشان ترین پدیده های عصر حاضر هستند که با برگزاری چنین جشنواره ای به حفظ این عناصر کمک می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره اکو فرصت مناسبی برای ارتباط نزدیک با ملت‌های جهان است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره یکی از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است.

به گفته رحمتی در این جشنواره که با هدف ترویج صلح و دوستی بین ملت ها برگزار شد، غذاهای مختلفی از فرهنگ‌های متنوع ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با یادآوری اینکه جشنواره غذای اکو شکوفایی رابطه آینده‌نگر بین ایران و سایر کشورهاست، تصریح کرد: دغدغه کشورهای عضو اکو صلح و سعادت بشری است.

جشنواره غذای اکو از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی است

به گفته این مقام مسئول جشنواره اکو با حضور 15 غرفه خارجی از 14 کشور و 12 غرفه غذا از استان‌های مختلف ایران، 31 غرفه محصولات صنایع دستی مرتبط با حوزه غذا و آشپزخانه و پذیرایی از میهمانان و 10 غرفه درباره مواد اولیه افزودنی‌های پخت غذا برگزار شد.

رحمتی در پایان به حضور پنج خبرگزاری خارجی و 22 خبرنگار داخلی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در جشنواره اکو شاهد بازدید توریست‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و اتریش بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز