خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اکو وزارت امور خارجه:

گردشگری صنعتی مهم برای ترویج صلح و دوستی بین ملت‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۵۰۱

رئیس اداره اکو وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری ابزار مهمی برای ترویج صلح و فرهنگ دوستی بین ملت ها به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابوالفضل محمدعلیخانی، رئیس اداره اکو وزارت امور خارجه امروز (11 اردیبهشت) در مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم، با تبریک به دست اندارکاران استان زنجان در اجرای این جشنواره اظهار کرد: صنعت گردشگری ابزار مهمی برای ترویج صلح و فرهنگ دوستی بین ملت ها به شمار می رود.

وی با یادآوری اینکه برجسته کردن تمدن هزار ساله کشور یکی از اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این تمدن به عنوان یک سرمایه گرانبها موجب وحدت در جامعه می شود.

رئیس اداره اکو وزارت امور خارجه برگزاری این جشنواره را یکی از ابتکارات کشور در معرفی تمدن ایرانی به جهان اعلام کرد و گفت: براساس سند ششم توسعه، میزان گردشگران ورودی به ایران به 20 میلیون نفر می رسد.

علیخانی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مهم نیازمند سیاست های مناسبی برای جذب گردشگران هستیم، ادامه داد: توسعه گردشگری یکی از مولفه های مهم در توسعه اقتصادی به شمار می رود.

وی به ویژگی های منحصر به فرد صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: این صنعت با سرمایه گذاری اندک، منافع اقتصادی را تامین می کند.

این مقام مسئول از صنعت گردشگری به عنوان نماد توسعه سبز یاد کرد و گفت: وزارت امور خارجه با ایجاد دیپلماسی اقتصادی و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های بخش های مختلف به این امر کمک می کند.

به گفته علیخانی، برگزاری جشنواره اکو جاده ابریشم در زنجان نمونه مستمری برای هم افزایی مستمر بین همکاران وزارت خارجه و میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز