خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

پل سیدالشهدا با 4 برابر اعتبار تعیین شده به بهره‌برداری رسید/ ضرورت درمان اقتصاد بیمار شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۶۰

استاندار زنجان با تاکید بر درمان اقتصاد بیمار شهرداری زنجان، گفت: روند اجرای پروژه های شهری زنجان طولانی است و موجب آزردگی خاطر شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان، امروز (23 اسفند) در مراسم افتتاح پل سیدالشهدای زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: باید در شهرسازی روح مهندسی معماری اصیل ایرانی و اسلامی دمیده شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در پروژه های شهری که در ساخت، توسعه و گسترش آن اندیشه مهندسی وجود نداشته باشد، آن شهر روزی به بن بست خواهد رسید، ادامه داد: طرح جامع  تفصیلی باید پایه و اساس توسعه شهری باشد.

درویش امیری، با یادآوری اینکه اقتصاد شهرداری ها بیمار است و نیاز به ترمیم، بازنگری و اصلاح دارد و توسعه شهر زنجان باید متناسب با شان و منزلت مردم با فرهنگ و با اصالت مردم زنجان باشد، گفت: عوارض شهری باید متوازن با مقرارات و توسعه شهری هزینه شود.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه نخستین درخواست مردم در هزینه درآمد شهری، عمران شهری است، افزود: تسریع روند اجرای پروژه ها و توسعه عمران شهری از مطالبات به حق مردم است.

به گفته استاندار زنجان این پرژه 10 سال به طول انجامید که مردم را آزاده خاطر کرد و دولت در بازآفرینی بافت های فرسوده اصرار دارد.    

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه تعهدات استانداری و راه و شهرسازی زمانی که پروژه 12 میلیارد تومان پیش بینی شده بود ولی این پروژه با 50 میلیارد تومان نهایی شد، بنابراین آنچه از سوی این دستگاه ها هزینه شده بیش از تعهداتش است.

پل سیدالشهدا با 4 برابر اعتبار تعیین شده به بهره‌برداری رسید/ ضرورت درمان اقتصاد بیمار شهرداری زنجان

پل سیدالشهدای زنجان، نخستین پل کابلی کشور

مسیح الله معصومی، شهردار زنجان، نیز درادامه این مراسم ، با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام شهر زنجان از خواسته های اصلی مردم بود، اظهارداشت: تعیین تکلیف و نهایی کردن پروژه های نیمه تمام از جمله پروژه سبزه میدان و پل سیدالشهدا در اولویت شهرداری قرار داشت.

معصومی، با اشاره به تلاش می‌شود تا به پروژه های مدیریت شهری و دیگر پروژه ها سرعت داد و اینکه چرا در عملیاتی کردن این پروژه چندین سال به طول انجامید، مواردی مورد توجه شهرداری قرار گرفت، گفت: دیدگاه هایی ایجاد شده که ساخت پروژه های بزرگ در زنجان به طول می انجامد.

وی، با اشاره به اینکه در پروژه سبزه میدان، پل گلهشر، پیاده روی امام و پل جهاد با توجه به توان مالی و عمرانی شهر پیش خواهیم رفت، افزود: 50 درصد وقت سال در شهر زنجان به جهت فصل سرما موجب کند شدن پروژه های عمرانی می شود.

معصومی ، اضافه کرد: در پروسه های اداری هم وقت بسیاری را درگیر هستیم و تشریفات قانونی زمان بسیاری از پروژه ها به خود اختصاص می دهد.

شهردار زنجان، با یادآوری اینکه فرایند شناسایی لایه های زیرین زمین پروژه پل گلشهر انجام شده است، افزود: عدم همراهی و تنها گذاشتن این نهاد علیرغم تعهداتی که داده شده از دیگر مشکلاتی است که شهرداری با آن مواجه است. 

به گفته این مقام مسوول این پل 49 میلیارد و 800 میلیون تومان هزنیه در بر داشته است و تاکنون 6 میلیارد و 300 میلیون تومان معادل 6 درصد از سوی اداره راه و شهرسازی و 16 درصد آن از طریق منابع استانی تامین شده است.

ضرورت اطلاع رسانی پروژه های شهری به مردم

رئیس شورای شهر زنجان، نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه طولانی شدن پروژه های شهری موجب بی اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود، گفت: لازم است زمانبندی پروژه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

نصیری، گفت: طولانی شدن روند عملیاتی شدن پروژه‌های شهری موجب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می شود.

وی، به انتقادهای شدید مردم در خصوص این پروژه اشاره کرد و گفت: امید می رود این موضوع تلنگری برای مسئولان باشد و سعی کنیم قبل از شروع پروژه ها زمانبندی پروژه ها را به مردم اعلام کنیم.

نصیری عدم اطلاع رسانی و زمان اجرای پروژه ها را از ایرادات مسوولان خواند و گفت: به شهرداری تکلیف شد تا زمانبندی پروژه ها را در سردرب پروژه ها به مردم اطلاع رسانی کنند.

رئیس شورای شهر زنجان، گفت: مردم زنجان محرم مسئولان است و امید می رود در سال آینده تعدادی پروژه شاخص در زنجان آغاز شود و آنطور که وعده داده می شود در زمان مورد نظر آغاز و در زمان تعیین شده به پایان برسد.

مدیرجهاد نصر، اصفهان بعنوان مدیر پروژه پل سیدالشهدای زنجان هم درسخنانی کوتاه با تشریح روند اجرای این طرح اظهار کرد: کلنگ این پروژه در سال 90 به زمین زده شد و نخستین پل قوسی کابلی با 90 درجه محسوب می شود.

خیرمند، با اشاره به اینکه پل سیدالشهدای زنجان از 22 کابل درست شده است، گفت: هیچ مشکلی متوجه پل نیست و مشکلات فنی و قراردادی این پل حل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز