خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و میراث فرهنگی زنجان مطرح کرد:

اختصاص کارگاه‌های بزرگ مقیاس در مجتمع تولید و عرضه صنایع دستی نیاکان زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۲۶۱

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تشریح جزئیات مجتمع تولید و عرضه صنایع دستی عوارضی زنجان به تبریز (نیاکان) از اختصاص کارگاه های بزرگ مقیاس در این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا  از زنجان، محمود علیمحمدی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروزسه شنبه (25 آبان) در کارگروه میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه احداث بازاچه صنایع دستی به عنوان محور گردشگری استان در دستور کار است، گفت: به همین منظور مقرر شد بازارچه صنایع دستی در مراکز توزیع گردشگر در شهر زنجان ایجاد شود.

به گفته علیمحمدی، چهار بازارچه صنایع دستی در زنجان پیش بینی شده است که در جنب رختشویخانه زنجان، شهرک تخصصی، صنایع‌دستی و گردشگری‌نور، جنب عوارضی تهران به زنجان(ظریفانه)، عوارضی زنجان به تبریز(نیاکان) ایجاد شود.

این مقام مسئول در زنجان، با اشاره به اینکه مجتمع تولید و عرضه صنایع دستی عوارضی‌تهران، زنجان(ظریفانه) در زمینی به مساحت 2.3 هکتار آماده است، گفت: طراحی فاز یک و دو با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

علیمحمدی ،همچنین با اشاره به اینکه احداث سه تیپ کارگاه بزرگ مقیاس در این بازارچه پیش بینی شده است، افزود: چاقوسازی، ملیله کاری، چاروق دوزی، گیوه بافی، قلم زنی، معرق کاری، تراش شیشه، هنرهای سنتی، کلیم بافی، ساز سازی، زیورآلات، منبت کاری، سفال ، انگشتر سازی، سفال گری، تراش سنگ های قیمتی و مروارید بافی در فاز نخست برای این بازارچه در نظر گرفته شده است.

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هم در ادامه به پروژه شهرک صنایع دستی و گردشگری نور در زنجان اشاره کرد و گفت: پروانه ساخت این پروژه صاد شده است که به مدت چهار سال اعتبار دارد.

حسنی با تشریح کمیت و کیفیت اجرای این پروژه یادآور شد: ضروری است میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه نظارتی برنامه زمان بندی اجرای پروژه را از مدیر اجرایی خواستار شوند.

عملیات اجرای شهرک صنایع دستی و گردشگری نور در اوایل سال 1391 در زمینی به وسعت 85 هزار متر مربع و زیر بنای کلی در حدود 55 هزار متر مربع و محوطه سازی حدود 50 هزار متر مربع با کاربری های مختلف آغاز شده است.

گفتنی است برای این پروژه 9 هزار متر مربع پارکینگ زیر نظر مهندسین و طراحان در مهمترین محور مواصلاتی شمال غرب کشور ابتدای آزاد راه زنجان - قزوین تعریف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز