خبرگزاری کار ایران

امروز به صورت ویدئو کنفرانس انجام گرفت؛

افتتاح 19 واحد تخت LDR در بیمارستان‌های زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۹۷۲

طی مراسمی با حضور استاندار زنجان، 19 واحد تخت LDR در بیمارستان های زنجان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه  در کشور 714 واحد تخت LDR (تخت تک نفره زایمان طبیعی)  و در استان زنجان 19 واحد به بهره‌برداری می رسد، ادامه داد: این طرح نقش مهمی در تقویت منزلت ماندگار زنان دارد.

وی با بیان اینکه این طرح به ارزش‌گذاری مادران منجر می‌شود، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت هم یکی از کارهای بزرگی است که در این دولت انجام شده است.

به گفته مقام عالی استان، غفلت در نظام سلامت می‌تواند آثار و نتایج بدی را به دنبال داشته باشد که به بداخلاقی هایی منجر می‌شد که با اصلاح قوانین نظام درمانی این مشکلات حل می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مشکلات نظام درمانی کشور را حل کرد، گفت: این طرح بهره مندی از خدمات نظام درمانی را برای همه فراهم کرد.

درویش امیری با اشاره به اینکه در هنگام درمان باید کادر درمانی در گام نخست به بیمار محبت کنند، ادامه داد: این مهم می تواند در بهبود حال بیمار موثر باشد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت: در حوزه سلامت مادران، آماده بهبود کیفیت سلامت هستیم که در قالب طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی مورد نظر است.

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه نسبت سزارین به زایمان طبیعی نسبت خوبی نیست، گفت: متاسفانه در ایران این نسبت سه برابر استاندارد است.

وی رایگان‌شدن زایمان‌های طبیعی را از راهکارهای پایین‌آوردن این نسبت عنوان‌کرد و گفت: در تخت‌های خریداری شده محیط خاصی برای همسر و نزدیکان مادران آماده شده است.

در راستای توسعه و گسترش و توسعه خدمات جدید در برنامه تحول نظام سلامت با رویکرد ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان و ترویج زایمان‌طبیعی با حفظ حریم‌خصوصی به عنوان ایمن‌ترین روش زایمان 714 واحد تک نفره زایمان طبیعی پیش از ظهر امروز در 144 بیمارستان، 135 شهر و 37 دانشگاه در سراسر کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز