خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به کاروان‌های راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۹۲۷

استاندار زنجان، راهیان نور را یکی از مهمترین راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان عنوان کرد و گفت: به همین منظور ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به کاروان های راهیان نور اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز (11 مهر) در کارگروه اجتماعی و فرهنگی به موضوع تشکیل بنیاد و نگرانی‌های موجود اشاره کرد و گفت: با نگاهی به تاریخچه اقوام ایرانی می توان پی برد که در طول سالیان گذشته و شکل گیری و تکریم تمدن ها، تمام قومیت ها حضور داشتند.

درویش امیری افزود: این مشارکت ها فراموش نمی شوند، ولی باید به شدت مراقبت کرد و نباید اجازه داد از مشارکت اقوام ایرانی سوء استفاده شود.

به گفته وی، اقوام ایرانی تحت چارچوب قانون اساسی و رهبری مقام معظم رهبری هستند و در طول تاریخ انقلاب و در برهه های حساس امتحان خود را پس داده اند.

استاندار زنجان گفت: زمانی که دولت به فکر تشکیل بنیاد افتاد، به دنبال این است که تمام فعالیت ها تحت نظارت این بنیاد و با مدیریت دولت صورت گیرد.

درویش امیری افزود: اگر دولت به این مسئله توجه نکند افراد سودجو در این زمینه فعال می شوند و دولت و دستگاه های متولی باید به دقت مراقبت و مدیریت بر فعالیت اقوام ایرانی داشته باشند.

به گفته وی، تنوع زبان، لباس و سلیقه ها در صورتی که جلوی سوء استفاده ها گرفته شود، فرصتی است، در غیراینصورت افراد سود جو وارد میدان می شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: به نحوی این نسل را با تلخی ها و زیبایی های دفاع مقدس آشنا کنیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه بهترین نسل ما برای دفاع از مرزهای کشور و بیرون راندن دشمن راهی جبهه شدند، افزود: این حوادث سرشار از تلخی و زیبایی بود و اعزام کاروان های راهیان نور بهترین راهی است که می توان این نسل را با آرمان های دفاع مقدس آشنا کنیم.

درویش امیری به توفقیات آموزش و پرورش در اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی اشاره کرد و گفت: این کاروان ها مناطق جنگی را از نزدیک به دانش آموزان نشان می دهند که از اثرگذاری بالایی دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امانتی هستند که در اختیار سپاه قرار گرفته است و تصادفات جانسوز دانش آموزان خاطراتی تلخی هستند، گفت: طوری برنامه ریزی شود تا راننده ها و ماشین ها کنترل شود تا حادثه ای رخ ندهد.

استاندار زنجان افزود: از اعتبارت فصل دو و پنج مبلغ 100 میلیون تومان برای راهیان نور اختصاص یافته است که با تخصیص کل این اعتبار و مساعدت دستگاه های دیگر بار مالی این حرکت کمتر شود.

مقام عالی استان در بخشی از سخنان خود به مقوله تکدی گر در شهر اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی وارد عمل شوند تا این آسیب در استان زنجان برطرف شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه کمک به متکدیان در این استان امر پسندیده ای است، افزود: صندوق‌های صدقات می تواند جای این نوع کمک ها را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه با همراهی بهزیستی این افراد در محلی نگهداری شوند، گفت: امید می‌رود روزی برسد که با سربلندی از زنجان به عنوان شهر بدون متکدی یاد کنیم.

استاندار زنجان فعالیت مهرانه که در راستای فراگیر شدن فرهنگ انفاق در استان موثر بوده مورد توجه قرار داد و گفت: به لحاظ ابعاد گسترده کار مهرانه در فرهنگ ایرانی، صدا و سیما گزارشی از اقدامات مهرانه برای رسانه ای شدن در سطح ملی می تواند در معرفی فرهنگ احسان در استان زنجان موثر باشد.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه امیدواریم این فرهنگ در دیگر استان ها هم شکل بگیرد، افزود: بی اعتنایی به اعتبارات دولتی و نگاه به کرم و لطف مردم در این مجموعه موجب موفقیت این مجموعه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز