خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه روستایی استان زنجان:

تکرارتخلفات حادثه‌ساز موجب لغو امتیاز سرویس مدارس می‌شود

رئیس پلیس راه روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه سرویس مدارس، آیین‌نامه مصوب دارد، گفت: در صورت تکرار تخلفات حادثه‌ساز از سوی راننده سرویس، امتیاز مربوطه لغو می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حبیب موسوی، رئیس پلیس راه روستایی استان زنجان امروز یکشنبه با اعلام این خبر ، گفت: ظهور سرویس مدارس پدیده نویی است که نیازمند زیرساخت‌های لازم در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل در کنار رفاهی که برای شهروندان ایجاد کرده است، تلفاتی هم در پی دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار تصادفات در کشور سیر نزولی دارد.

رئیس پلیس راه روستایی استان زنجان با یادآوری اینکه آمار تلفات جاده ای به 17 هزار نفر در سال کاهش یافته است، ادامه داد: هر تصادفی در کشور یک میلیارد تومان هزینه در بردارد.

به گفته موسوی در کنار هزینه‌های مادی، غم و اندوهی که به خانواده‌ها و جامعه وارد می‌شود نیز از آثار این تصادفات است.

وی یکی از راهکارهای کاهش تصادفات را ایمنی حمل و نقل عنوان کرد و گفت: مهندسی ترافیک و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی نیز از دیگر راهکارهای کاهش تلفات ناشی از تصادفات است.

موسوی با یادآوری نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در کشور افزود: اگر مردم به یک باور عمومی برسند که عدم توجه به فرهنگ ترافیک موجب آسیب‌های ناشی از تصادفات می‌شود، می‌توان به ارتقای این فرهنگ در جامعه کمک کرد.

رئیس پلیس راه روستایی استان زنجان به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: سرویس‌های مدارس آیین نامه‌های مصوب دارند و در صورت تکرار تخلفات راننده سرویس، امتیاز آن راننده لغو می‌شود.

به گفته موسوی نرخ خدمات حمل و نقل از جمله سرویس مدارس در فروردین ماه هر سال تعیین و تصویب می‌شود و مواردی همچون اخذ گواهی سلامت، ارزیابی شرایط راننده به لحاظ دارا بودن شرایط، لزوم اخذ مجوز از شهرداری یا بخشداری‌ها و در نهایت تهیه و نصب برچسب و نصب چراغ گردان زرد رنگ را از مفاد این آیین نامه عنوان کرد.

کد خبر : ۴۰۹۹۰۴