خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان:

روستاهای حاشیه‌ای پنج برابر شهر زنجان آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: مشترکان روستاهای حاشیه شهر زنجان که تامین آب شرب آنها به عهده آبفای زنجان است ۵ برابر مشترکان زنجانی آب مصرف می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، علیرضا جزءقاسمی افزود: در حال حاضر تامین آب ۵ روستای حاشیه‌ای دواسب، پایین کوه و چوره ناب، زرنان، دیزج آباد را شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بر عهده دارد و باتوجه به متراژ بالای منازل مسکونی و وجود باغچه هادر منازل و آبیاری آن با آب شرب، میزان مصرف این مشترکان ۵ برابر بیشتر از مشترکان زنجانی مصرف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان در ادامه به مصرف بیش از حد برخی شهر‌ها هم اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آب شرب در استان زنجان برای هر نفر در شبانه روز ۱۹۷ لیتر است که در این بین سرانه مصرف شهرهای چورزق ۲۵۳، آببر ۲۷۱و ماهنشان ۳۰۶ لیتر در شبانه برای هر نفر است.

وی همچنین به لزوم صرفه جویی هم اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر در استان، وضعیت فعلی آب در استان مناسب است اما این امر دلیل نمی‌شود که ماصرفه جویی نکنیم بلکه صرفه جویی در مصرف آب یا‌‌ همان مدیریت مصرف باید در تمام روز‌ها و فصل‌ها سرلوحه کار تمام مشترکین قرار گیرد تا با بحران و تنش آبی مواجه نشویم.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: ۷ درصد از مصرف منابع آبی را، آب شرب و صنعت به خود اختصاص داده ولی شرکتهای آب و فاضلاب هزینه بسیار زیادی صرف استحصال، انتقال – پمپاژ و تصفیه آب می‌کنند که از این هزینه‌ها فقط ۴۰ درصد آن از مشترکان دریافت می‌شود.

کد خبر : ۳۸۷۰۹۸