خبرگزاری کار ایران

باحضور استاندار زنجان در برنامه نگاه روشن؛

برنامه‌های حوزه اقتصاد مقامتی در استان زنجان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۵۰۸

استاندار زنجان با حضور در برنامه زنده نگاه روشن، با بیان سیاست‌های ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقامتی به معرفی سهم استان در این بخش پرداخت.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا وسیمای مرکز زنجان ، جمشید انصاری استاندار زنجان با حضور در برنامه صدا و سیمای زنجان منویات مقام معظم رهبری را راهنما و راهگشای اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: معظم له در این خصوص تاکیدات مهمی داشتند که مشخص شدن ابعاد اقتصاد مقاومتی، حمایت دولت از صنایع کوچک و متوسط، توجه به اولویت ها در سرمایه گذاری خارجی، توجه به بخش کشاورزی و امنیت غذایی، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج مصرف کالای باکیفیت داخلی از اهم آن بود.

استاندار زنجان هدف گذاری اقتصاد مقاومتی در استان را در دو بخش صنایع و معادن و بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: 1409واحدتولیدی و صنعتی در سطح استان مستقر است که 366 واحد از این تعداد معادل 26 درصد بدلایل مختلف تعطیل هستند که در مقایسه با متوسط کشوری که 34درصد است استان وضعیت نسبتا مطلوبی دارد.

وی برنامه‌ریزی رفع مشکل این واحدهای صنعتی و تولیدی را تزریق نقدینگی بعنوان سرمایه درگردش اعلام کرد و گفت: مشکلات مربوط به اخذ وام این واحدها از نظام بانکی حل شده است.

 انصاری پروژه‌های ویژه استان را تولید 2000 مگاوات ظرفیت نیروگاهی اعلام کرد و افزود: نیروگاه 1000 مگاواتی زنجان 2 در فاز اول با سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی بصورت فاینانس خارجی و نیروگاه 500مگاواتی زنجان 1 از محل صندوق توسعه ملی اجرا خواهند شد و نیروگاه زنجان 4 در مجاورت نیروگاه افتتاح شده زنجان 3 توسط شرکت کره ای احداث و درکنار همین نیروگاه واحد سیکل ترکیبی زنجان 3 نیز ایجاد خواهد شد.

وی از احداث مرکز دیسپاچینگ ملی برق در زنجان خبر داد و گفت: با تصویب هیات دولت مرکز دیسپاچینگ و کنتری ملی شبکه سراسری برق کشور در زنجان احداث می شود که در حال حاضر فقط در استان اصفهان فعال است و در مجموع از میزان مصوب تولید 25 هزارمگاوات برق کشور سهم استان زنجان 8 درصد است که با توجه به وسعت و جمعیت استان رقم بسیار خوبی است.

استاندار زنجان از دو خطه شدن راه آهن تهران - زنجان بعنوان پروژه دیگر اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: از مجموع591 کیلومتر خط دوم مصوب در کشور 104 کیلومتر در محدوده جغرافیایی استان زنجان است که با انتخاب پیمانکار عملیات زیرسازی و تجهیز کارگاه های مربوطه آغاز و این پروژه طی دو سال با اعتباری بالغ بر 3200 میلیارد ریال به اتمام خواهد رسید.

وی از تبدیل راهای زنجان-بیجار، زنجان-کبودآهنگ، زنجان-دندی و سلطانیه-تاکستان به بزرگراه خبر داد و افزود: باتوجه به دستورالعمل صادره این طرحها باید تا دوسال آینده اجرا شود.

 انصاری از افتتاح5طرح بزرگ صنعتی در زنجان و ابهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طرح ملی پرورش ماهی درقفس که ویژه استانهای ساحلی کشور است با پیگیری های صورت گرفته در پنج دریاچه سدهای بزرگ مخزنی استان با استفاده از تسهیلات ویژه یارنه ای انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز